Криза спорожнила вагони

Вівторок, 21 жовтня 2008, 11:21
Через різке скорочення обсягу перевезень вантажів підприємствами металургійної, вугільної і хімічної галузей близько 20 тис. вагонів "Укрзалізниці" зараз простоюють. Про це з посиланням на заяву  генерального директора "Укрзалізниці" Віктора Чорного пише видання "Комерсант-Україна" .

З початку місяця недозавантаження потужностей у порівнянні з планом склала 1,65 млн т, або близько 20% загального обсягу перевезень.

Зокрема, залізної руди в жовтні недозавантажено 483 тис. т, чорних металів - 397 тис. т, вугілля - 261 тис. т, будматеріалів - 257 тис. т.

"Укрзалізниця" очікує зниження виторгу на 700 млн. грн. за підсумками року. З урахуванням відстрочки підвищення тарифів на перевезення для металургів ця сума перевищить 1 млрд. грн.," - заявив пан Чорний.

Дотепер "Укрзалізниця" не справлялася із зростаючим попитом на вантажні вагони - ще улітку вони були в гострому дефіциті.

"За даними Мінпромполітики, на початок року дефіцит вагонів складав 15 тис. одиниць, а з обліком їхнього подальшого висновку з експлуатації на кінець року він може перевищити 24,6 тис.", - пише видання

На думку металургів, на поновлення попиту на вагони з їх боку в найближчі місяці розраховувати не доводиться.

"Ще місяць тому ми робили до 100 тис. т чавуна на добу, а зараз усього 48 тис. т. Ми припинили завозити концентрат, руду і кокс",- сказав виданню заступник генерального директора ММК ім. Ілліча Сергій Матвієнков.
 
Частково вирішити проблему зниження доходів "Укрзалізниця" планує за рахунок збільшення обсягу перевезень зерна і продуктів.

"Врожай зернових цього року у два рази більше, ніж минулого,- розповів "Комерсанту" президент "Украгрохімхолдинга" Сергій Лисовський.- Попит на вагони теж приблизно у два рази перевищує пропозицію. Аграрії з легкістю покрили б фінансові втрати 'Укрзалізниці'".

У вагонному парку "Укрзалізниці" близько 12 тис. зерновозів, тому збільшити обсяги перевезень можна тільки за рахунок збільшення їхньої інтенсивності.

"Уся проблема у складній системі одержання дозволів на навантаження зерна. Зараз компанії витрачають на це до тижня,- поскаржився Віктор Чорний.- Ми проводимо переговори з митниками, екологами, ветеринарами і санітарами - і в ідеалі цей процес буде зведений до декількох годин".

Зараз, за даними "Укрзалізниці", на завантаження-розвантаження зерна припадає 80% часу, і тільки 20% часу вагон знаходиться в русі. Транспортні проблеми в підсумку впливають і на вартість продукції.

"Приміром, зараз вартість кукурудзи на Заході перевищує 200 дол. за тонну, а в Україні складає близько 450 грн. Така різниця в ціні - саме через транспортні проблеми: вивезти кукурудзу з країни дуже складно",- розповів виданню власник компанії "Синтал-Д" Микола Толмачов.