Українські компанії зосередилися на економії
Українські компанії змушені удатися до посиленої економії.
Підприємства скорочують інвестиційну діяльність, зменшують премії співробітникам, а також відмовляються від рекламних послуг, повідомляє газета "Дело".
Через дефіцит засобів компанії зупинилися в розвитку. У першу чергу це торкнулося ринку нерухомості. Попит на квартири різко знизився, що призвело до скорочення обсягів будівництва.
"Найбільше постраждали девелоперські компанії в столиці. Вона стала занадто тісною для величезної кількості будівельників", - зазначає видання. Багато компаній переорієнтуються на будівництво за межами Києва.
Банки погрожують тимчасово заморозити інвестиційні проекти. За словами заступника голови правління компанії "Фінанси та Кредит" Ігоря Львова, на період кризи установа займатиме вичікувальну позицію. Банк має намір відмовитися від вкладення коштів як у вже існуючі, так і в нові проекти.
Значні кошти компанії заощаджують на фонді заробітної плати. У першу чергу вони припиняють підвищувати оклади своїм співробітникам, а також урізають виплату премій і бонусів.
Так, за словами прес-секретаря Маріупольського меткомбината ім. Ілліча Сергія Магери, підприємство знизило обсяги виробництва в зв'язку з тим, що зменшився попит на його продукцію з боку будівельних компаній. Тому через невиконаний план частина працівників комбінату залишиться без премій.
Авіакомпанії намагаються скоротити витрату палива. "Ми використовуємо вінглети - невеликі додаткові площини на закінцівках крила, що збільшують підйомну силу", -повідомила "Ділу" прес-секретар "Міжнародних авіаліній України" Євгенія Сацька.
Експерти ж констатують, що це далеко не єдина стаття економії авіаперевізників.
"Кілька місяців тому українські авіакомпанії почали заощаджувати на харчуванні. У підсумку на внутрішніх рейсах залишилися тільки напої та солодощі", - скаржиться директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава.