Яценюк вважає, що збереження в Україні ввізних мит на імпортні авто на рівні 25% спричинить конфлікти на міжнародному рівні
Як повідомляє агентство Інтерфакс-Україна, голова Верховної Ради Арсеній Яценюк впевнений, що збереження в Україні ввізних мит на імпортні автомобілі на рівні 25% спричинить конфлікти на міжнародному рівні.
Про це А.Яценюк заявив на прес-конференції в Запоріжжя в п'ятницю.
Відповідаючи на запитання агентства "Інтерфакс-Україна" про можливість подолання президентського вето на законопроект про продовження терміну дії ввізних мит на колишньому рівні, А.Яценюк сказав: "Якщо сьогодні піти за шляхом подолання президентського вето - це означає зруйнувати всі правила і процедури, які були встановлені Україною при ратифікації протоколу про вступ у Всесвітню торговельну організацію... Це викличе величезне занепокоєння і торговельні конфлікти на міжнародному рівні, між Україною і Європейським Союзом, Україною й США, і іншими країнами".
Разом з тим, голова Верховної Ради відзначив, що його відвідування Запорізького автомобілебудівного заводу під час візиту в Запоріжжя невипадково. На його думку, у сфері машинобудування зосереджений науковий та інтелектуальний потенціал України.
"ЗАЗ - це величезний комплекс, що рухає й науковим прогресом, і наукою... Для нас важливий експортний потенціал цієї компанії. І те, що вони насичують автомобілями внутрішній ринок. Якби вони цього не робили, то це робив би хтось інший", - сказав А.Яценюк.
Спікер вважає, що необхідно зробити все можливе для того, щоб надати допомогу подальшому розвитку підприємства. Зокрема, він має намір підтримати пропозицію про надання ЗАЗу податкового кредиту, введення оплати векселями й відстрочки по оплаті, починаючи з мита і закінчуючи податками на додану вартість при закупівлі продукції для реалізації інвестиційних проектів.
"Якщо ми хочемо рухати науку і допомагати компанії, ми маємо повне право фінансувати наукові розробки цієї компанії. Профільне міністерство повинно негайно зайнятися цим питанням", - сказав А.Яценюк.
В той же час він сказав, що перед ЗАЗом будуть поставлені дві вимоги - "перехід на стандарт Євро-3 і істотне зменшення енергоспоживання".