Рітейлери заморожують бізнес хлібокомбінатів
Українські рітейлери все більше захоплюються власним виробництвом, витісняючи з полиць виробників.
Тепер торговельні мережі навчилися самі пекти хліб, щоправда, заморожений, повідомляє видання "Экономические известия".
Вітчизняні оператори роздрібної торгівлі дотримуються європейських тенденцій, де понад 50% хлібобулочних виробів виготовляється у вигляді заморожених напівфабрикатів, які випікаються в місцях продажу.
Експерти та учасники ринку відзначають, що ринок заморожених хлібобулочних напівфабрикатів в Україні поки перебуває на стадії формування, але обіцяє великі перспективи.
За даними компанії Pro-consulting, місткість ринку хлібобулочних виробів у 2007 році склала близько 2,05 млн. т. За даними учасників ринку, найбільшими виробниками є компанії ЗАТ "Хліб Києва" - 13,5%, АТ "Донбасхліб" - 10,5%, "Холдинг "Т і С" - 6,2%, концерн "Хлібпром" - 5,8%, ЗАТ "Укрзернопром" - 5,7%, ТОВ "Хлібні інвестиції" - 4,8 %.
В мережі "Еко-маркет" функціонують 18 пекарень (міні, середні й великі). Пекарні встановлюються та апробовуються ще до відкриття супермаркету, тобто вони спочатку йдуть у проекті. Велика пекарня виробляє на день 3-4 т продукції, міні - до 1 т. При цьому точка беззбитковості для середньої пекарні починається від 3 тис. грн. виторгу на день.
"На ринку хлібу був невеликий асортимент виробів, які випікають міські хлібозаводи. Тому ми стояли перед вибором: або закуповувати продукцію в малих цехах, які оснащені новим обладнанням, або ж відкривати власні пекарні", - говорить менеджер групи компаній Fozzy Group Олександр Малюта.