Уряд доручив "Нафтогазу" створити дочірнє підприємство для експлуатації газових АЗС
Про це пише у вівторок видання "Комерсант-Україна".
У розпорядження газети потрапив протокол наради Кабінету Міністрів від 5 лютого відповідно до якого уряд доручив НАК "Нафтогаз України" створити дочірню компанію "Укравтогаз", яка буде продавати зріджений газ і нафтопродукти. Зараз мережа автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій (АГНКС) "Нафтогазу" належить дочірній компанії "Укртрансгаз" і підкоряється спеціальному керуванню, що також називається "Укравтогаз".
У довідці-обґрунтуванні, підписаній першим заступником голови правління НАК "Нафтогаз України" Ігорем Діденком, сказано, що створювати "Укравтогаз" необхідно на основі негативної динаміки роботи мережі АГНКС. "Реалізація газу на заправних станціях "Нафтогазу" зросла за п'ять років на 39%, тоді як у конкурентів вона виросла більше ніж в 10 разів. Тому вважаю за необхідне створити окреме підприємство, що буде використовувати станції ефективніше", - сказано в документі.
В самому "Укртрансгазі" пропозицію пана Діденка вважають такою, що суперечить законодавству. У листі, спрямованому на його ім'я першим заступником ради директорів Олексієм Бакаєм, сказано, що "Нафтогаз України" має право передавати своє майно винятково за попередньою згодою Фонду держмайна й тільки за наявності відповідного закону, прийнятого Верховною Радою.
У той же час колишній глава "Укравтогазу" Андрій Пляцко не заперечує, що створення нового підприємства створює можливості для передачі АГНКС "Нафтогазу" через процедуру банкрутства або спільної діяльності. "Коли ці заправлення перебували на балансі "Укртрансгазу" і були частиною газотранспортної системи, то їхнє відчуження було прямо забороненим законодавством. Якщо ж станції вивести зі складу "Укртрансгазу", то приватизувати їх буде набагато простіше", - наводить газета слова Пляцка.
Крім того, за словами керуючого партнера юридичної компанії Astapov Lawers Андрія Астапова, нині приватизація "Укртрансгазу" заборонена законом "Про трубопровідний транспорт", однак ця норма не буде поширюватися на "Укравтогаз", якщо він стане самостійною юридичною особою - дочірнім підприємством "Нафтогазу". А партнер юридичної фірми "Ілляшев і партнери" Роман Марченко вважає, що майно АГНКС може в примусовому порядку бути відчуженим, але в рамках процедури банкрутства через висновок процедури санації й перехід права власності на заправні комплекси.
За даними фінансового плану "Укртрансгазу", щомісячний дохід мережі АГНКС становить близько 60 млн гривень. А вартість 89 земельних ділянок, на яких розташовані газові заправки, експерти оцінюють у мільйон доларів кожну. "Розрахункова вартість ділянки під АЗС у Києві сягає 2 мільйонів доларів, на периферії - до мільйона. При цьому під АЗС звичайно пропонують ділянки в 0,5 га, а "Укравтогаз" має у своєму розпорядженні ділянки до двох гектарів", - говорить виконавчий директор консалтингової компанії "ЮПЕКО" Сергій Куюн.