Українці стали пити менше горілки через... інфляцію
Асоціація "Союз оптовиків і виробників алкоголю й тютюну" (СОВАТ) зазначає зниження темпів споживання міцних алкогольних напоїв у зв'язку з інфляцією.
Про це журналістам сказав директор СОВАТ Володимир Демчак.
З його слів, торік середньорічний темп приросту споживання алкогольних напоїв становив 5-7% порівняно з попереднім періодом, у той же час, судячи із уже наявних даних про продажі, за підсумками цього року очікується ріст близько 0,5-1%.
"Це говорить про те, що інфляція забрала основні доходи населення", - підкреслив Демчак.
При цьому він додав, що, безумовно, цього року, як і раніше, українці до новорічних свят будуть купувати в досить великих кількостях алкогольну продукцію, але все-таки, у зв'язку зі значним подорожчанням всього продуктового кошика, частка витрат на алкоголь знизиться.
"При рості інфляції споживачі витрачають гроші на інші продукти, а не на алкоголь", - сказав він.
Протягом осені цього року вартість міцних алкогольних напоїв у середньому виросла на 3-5%, хоча на деякі види горілчаної продукції виробники підняли ціни на 10% і більше.
Сезонний передноворічний ріст продажів алкогольних напоїв, за оцінками фахівців, становить 30% порівняно із середньомісячним, а ріст продажів шампанського - вдвічі.
В 2006 році українські виробники алкоголю збільшили виробництво горілки й інших міцних лікеро-горілчаних виробів на 1,5%, або на 529 тис. дал, - до 36,429 млн дал порівняно з 2005 роком.
Обсяг українського ринку горілки й інших міцних лікеро-горілчаних виробів - близько 32 млн дал.