Янукович наостанок виділив мільярди на метро в Донецьку
Напередодні своєї відставки Кабінет Міністрів Віктора Януковича схвалив виділення 5,6 млрд грн на будівництво метро в Донецьку.
Про це пише "Дєло", нагадуючи, що будівництво донецького метрополітену почалося в 1993 році, однак за 15 років жодну зі станцій не ввели в експлуатацію.
10 грудня цього року, за день до призначення нового прем'єр-міністра, чинний Кабмін збільшив держфінансування донецького метро з 1,2 до 5,6 млрд грн.
Офіційно таке рішення пояснюється зростанням вартості будівництва. При цьому донеччанам доведеться чекати пуску своєї "підземки" на 2 роки довше, ніж передбачалося.
"Раніше програма будівництва метрополітену передбачала завершення до 2010 року, тепер же її коректують до 2012 року", - розповів начальник дирекції донецького метрополітену Віктор Шаталов.
Причина такої відстрочки у тому, що уряд Януковича вирішив подарувати мешканцям Донецька на 2 станції метро більше, ніж планувалося раніше, повідомляє видання.
Рішення про збільшення фінансування будівництва метро в Донецьку у вівторок схвалив урядовий Комітет з питань регіональної політики, будівництва і житлово-комунального господарства.
За словами начальника управління зі зв'язків з громадськістю Донецької міськради Максима Ровенського, рішення збільшити кількість станцій метро до 8 і провести гілку метро до станції "Білий либідь", що розташована біля міського стадіону, було ухвалено у зв'язку з підготовкою до проведення Євро-2012.
"Максимальна глибина, передбачувана при будівництві, – 60 метрів, планується також виводити гілку на поверхню", - сказав він.
У 2007 році в Держбюджеті для робіт із прокладання донецького метрополітену виділено всього 72,2 млн грн. При цьому, за словами Шаталова, це втричі більше, ніж у минулі роки, "тому метробудівельники на повну силу попрацювали".
Він також зазначив, що Донецьк особливо потребує збільшення виділюваних коштів на метрополітен у порівнянні з іншими містами. "В інших метрополітенів йде розвиток, а в нас нове будівництво, нам треба запустити цілий комплекс, депо, об'єкти громадського призначення", - пояснює менеджер.
На сьогодні Донецька міськадміністрація також веде переговори з інвесторами з Іспанії й Китаю для залучення фінансування на будівництво метрополітену. Мер міста Олександр Лук’янченко заявив, що має намір залучати кредити тільки за наявності державних гарантій по цих кредитах.
На сьогодні в Україні функціонує метро в Києві, Харкові і Дніпропетровську. Рішення про будівництво метрополітену в Донецьку ухвалили у вересні 1991 року.