"Укрзалізниця" списала аварію з фосфором на казахів
Генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак заявляє, що аварія поїзду з фосфором у Львівській області сталася через порушення правил вантаження фосфору вантажовідправником – "Казфосфатом" і порушення конструкції цистерн.
Про це він заявив на прес-конференції у понеділок, посилаючись на результати розслідування незалежної експертної групи Дніпропетровського інституту залізничного транспорту, повідомляє УНІАН.
За словами Козака, розслідування встановило, що причиною сходження з рейок складу з жовтим фосфором став незадовільний технічний стан 2-го візка 10-ї по ходу поїзду цистерни. "За результатами експертизи, в аварійному візку були виявлені гранично допустимі норми зношення деталей", - уточнив він.
Другою причиною аварії, за словами гендиректора "Укрзалізниці", стало порушення правил вантаження фосфору вантажовідправником.
"Експертна група виявила, що висота запобіжного шару води в аварійній цистерні не перевищувала 31 см. Водночас, влітку і при температурі до 40 градусів рівень води має бути не менше 50 см", - уточнив Козак.
В результаті, за даними гендиректора "Укрзалізниці", було встановлено, що "недостатній шар води призвів до оплавлення фосфору по внутрішніх стінках цистерни, що при коливанні вантажу в дорозі призвело до збільшення внутрішнього тиску і внаслідок чого серйозно збільшилося поперечне коливання цистерни, що і стало причиною сходження аварійної цистерни із залізничної колії".
"Сьогодні-завтра казахська сторона визначиться з відповіддю щодо результатів експертизи, проведеної українською експертною групою. Документи за результатами експертизи передані нами казахській стороні", - повідомив Козак.
При цьому він уточнив, що якщо "Казфосфат" не погодиться з висновками українських експертів, він матиме право залучити незалежного експерта для додаткової експертизи. "Проте я вважаю, що, вивчивши наші аргументи, "Казфосфат" цього робити не буде", - сказав Козак.
Він також повідомив, що вантаж фосфору, що належить "Казфосфату", було застраховано голландськими страховими компаніями.
Козак зазначив, що зараз "Укрзалізниця" спільно з Міністерством охорони навколишнього природного середовища підраховує збитки, понесені українською стороною. "Природно, що всі збитки будуть компенсовані "Казфосфатом", - додав керівник "Укрзалізниці".
Як відомо, 16 липня в Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди поблизу станції Ожидів сталася аварія вантажного поїзду, в результаті якої зійшли з рейок 15 цистерн із жовтим фосфором, 6 із них зайнялися.
Під час ліквідації пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, до зони ураження потрапило 14 населених пунктів Буського району і окремі території Радехівського і Бродівського районів області. Наслідки аварії було ліквідовані 27 липня.