Рудьковський хоче створити авіаційного монополіста
Міністерство транспорту і Секретаріат Президента готують проект створення альянсу найбільших українських авіакомпаній - Аеросвіт, МАУ і Донбассаеро. Якщо проект буде реалізований, контрольний пакет МАУ дістанеться Austrian Airlines, однак провідна роль у майбутньому альянсі все одно дістанеться Аеросвіту.
Про плани з об’єднання найбільших українських авіаперевізників вчора оголосили міністр транспорту Микола Рудьковськийі замглави Секретаріату Президента, екс-міністр транспорту Віктор Бондар. Рудьковський пояснив необхідність створення альянсу тим, що українські авіаперевізники повинні підсилити свої позиції на ринку до підписання Україною договору "Про відкрите небо", що відкриє доступ на український ринок європейським авіакомпаніям. "Інакше українські авіаперевізники не зможуть конкурувати з європейськими авіакомпаніями",- заявив Рудьковський.
Бондар пояснив, що процес об’єднання потрібно почати з тих компаній, де уряд на правах акціонера зможе ініціювати створення альянсу, тобто найбільшої в Україні авіакомпанії Аеросвіт (державі належить 22,4% акцій), і другій за обсягом - Міжнародним авіалініям України (МАУ; 61,6% акцій).
"Після цього до процесу консолідації можуть бути залучені і частки авіакомпанії", - додав Бондар. При створенні альянсу до нього автоматично ввійде четвертий по пасажиропотоком і найбільший внутрішній перевізник Донбасаеро, 74,99% якого зараз купує Аеросвіт, а інші 25,1% контролюється облрадою Донецька. Таким чином, на українському ринку буде створена фактично монопольна структура: обсяг пасажиропотоку українських перевізників торік склав 4,4 млн пасажирів, з них на Аеросвіт, МАУ і Донбассаеро припало 3,1 млн.
Бондар переконаний, що уряд зуміє переконати в необхідності об’єднання всі три авіакомпанії, у тому числі і МАУ, у якій 22,5% акцій володіє компанія UIAB - "дочка" Austrian Airlines, не зацікавлених у створенні собі серйозного конкурента на українському ринку.
"Ми розглядаємо можливість запропонувати Austrian Airlines викупити частину державної частки в МАУ, таким чином, що австрійському перевізникові дістанеться контрольний пакет компанії", - пояснює Бондар. В обмін на це австрійська компанія може дати згоду на входження МАУ в альянс, вважає екс-міністр транспорту.
Нагадаємо, раніше UIAB заявляла про бажання збільшити свою частку.
У МАУ не виключають можливості створення альянсу або об’єднання з компанією Аеросвіт. Компанії уже вели між собою переговори про це, однак вони ні до чого не привели. Правда, президент МАУ Юрій Мірошніков вважає, що зараз більш вигідним варіантом може бути вступ авіакомпанії у великий міжнародний альянс, наприклад Sky Team або Star Alliance.