Китайці згодні будувати дорогу Луганськ-Донецьк
Китайська народна республіка готова співпрацювати з Україною в будівництві нової дороги на умовах концесії Луганськ-Донецьк, у рамках реалізації проекту будівництва концесійної дороги Львів-Луганськ.
Як повідомив заступник міністра транспорту та зв'язку, глава Державної служби автомобільних доріг ("Укравтодор") Володимир Демишкан на прес-конференції в середу, на пропозицію про будівництво дороги Львів-Луганськ відгукнулися китайські фахівці, які готові брати участь у створенні ділянки Луганськ-Донецьк.
"Ми запропонували побудувати велику концесійну дорогу Львів-Луганськ. Цією програмою зацікавилися китайські фахівці. Сюди приїхали їхні представники, ми провели переговори та уклали попередню угоду про наміри. Вони поїхали, подивилися маршрут і вибрали ділянку Луганськ-Донецьк. Китайська сторона сьогодні дуже зацікавлена в тому, щоб відновити "Шовковий шлях" і дати можливість виходу транспортного повідомлення Азія-Європа", - сказав глава "Укравтодору".
У той же час він зазначив, що для реалізації цього проекту необхідно прийняти новий закон про концесії автомобільних доріг.
"У першому читанні вже прийнятий закон про концесії, де враховуються пропозиції концесіонерів. Я думаю, коли цей закон буде прийнятий, концесіонери прийдуть. Головна причина в чому: якщо концесіонер будує дорогу, він повинен бути впевнений, що вона окупить йому ті кошти, що він вклав", - підкреслив Демишкан.
Як повідомлялося, 3 квітня Верховна Рада підтримала в першому читанні внесення змін до закону "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг".
Законопроект пропонує, поряд з концесіями на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг, увести нові форми концесії: на реконструкцію, ремонт та подальшу експлуатацію, а також тільки на експлуатацію автомобільних доріг.
Для вдосконалення процедури визначення об'єктів концесії та проведення концесійного конкурсу передбачена необхідність розробки техніко-економічного обґрунтування проекту.
З метою розподілу фінансових ризиків пропонується обов'язкова участь держави у фінансуванні будівництва, реконструкції, ремонту об'єкта концесії.
Законопроект пропонує відшкодовувати інвестиції шляхом платної експлуатації автомобільної дороги, об'єктів дорожнього сервісу, представлення державних компенсацій концесіонерам збиткових та низькорентабельних об'єктів концесії.