Реклама добереться до космосу
Розміщення реклами в космосі буде сприяти популяризації космічної програми США й дасть НАСА додаткове джерело фінансування.
Так заявив заступник голови профільного підкомітету по космосу й аеронавтиці палати представників конгресу США, конгресмен-республіканець Кен Калверт.
"Реклама в космосі може бути для НАСА одним зі шляхів, щоб підняти свій статус серед американців", - заявив Калверт на конференції в Колорадо-Спрінгс (штат Колорадо).
Він повідомив, що після весняних парламентських канікул, які завершаться на наступному тижні, внесе в конгрес законопроект, що дозволяє НАСА розміщати рекламу в космосі.
"Уряд зможе надати космічні активи для комерційної реклами й можливостей для маркетингу", - сказав він.
За словами конгресмена, на комерційних ракетах-носіях уже є логотипи, що представляють клієнтів і виробників ракет, що "є гарним першим кроком".
Наступним кроком може бути "створення рекламної системи, схожої на ту, котру використовують Асоціація професійного гольфа, Національне суспільне радіо й Смітсоновський інститут, які мають довгострокових спонсорів, що володіють гарним смаком", - сказав Калверт.
"Звичайно… я жодним чином не припускаю появу "наклейок на бампері" марсіанського зонду або мерехтливої неонової вивіски на міжнародній космічній станції", - завірив учасників конференції заступник голови комітету палати представників.
За словами Калверта, його законопроект передбачає створення спеціальної "комісії з вироблення належних критеріїв для космічної реклами".
При цьому всі виручені від космічної реклами кошти будуть надходити в особливий "інноваційний фонд", який у кілька разів збільшить обсяги нинішнього бюджетного фінансування, передбаченого для програми "Виклики сторіч" для стимулювання інновацій у космічних дослідженнях, який складає зараз 20 дол. мільйонів на п'ять років.
На думку Калверта, однією з форм космічної реклами може бути й спонсорська підтримка з боку компанії, яка профінансує відправлення на Міжнародну космічну станцію стаціонарної відеокамери для освітніх програм і проектів по всьому світу.
"Як колишній бізнесмен, я бачу, що такий фонд може легко зібрати 100 мільйонів дол., як тільки він буде створений і запрацює", - сказав він, виразивши впевненість, що космічна реклама буде носити "віртуальний характер" й "не буде додавати зайву вагу для ракет-носіїв або космічних апаратів".