За рік українці витратили понад мільярд гривень на ноутбуки
У 2006 році українці купили близько 275 тис. ноутбуків, витративши на них понад $242 млн.
Цей товар, за даними дослідження холдингу AVentures Group, став більш доступним завдяки зниженню вартості економ-моделей більш ніж на $200.
За інформацією компанії, найбільшою популярністю серед покупців користуються ноутбуки в найдешевшому ціновому сегменті - до $800.
Старший продавець магазину "Техноярмарок" Олег Чижов підтвердив таку тенденцію.
"У нас, зазвичай, купують ноутбуки вартістю в районі $1000. Надають перевагу лептопам з передвстановленим програмним забезпеченням та мінімально необхідними функціональними характеристиками", - говорить він.
За його словами, більш дорогі моделі не завжди функціональніші та затребувані.
"Ноутбук Acer Ferrari – дорогий (біля $2000) та червоний - одразу впадає в око, але продається він погано. Або, наприклад, були ноутбуки "у квіточку" - так їх теж практично не купували", - розповів продавець.
Відповідно до проведеного холдингом дослідження, минулого року практично всі ноутбуки, продані на території України, оснащені процесорами компанії Intel, а найбільш затребуваною діагоналлю є 15І і 15,4І.
Сергій Миненко, IT-менеджер маркетингової компанії Pulse, зазначає, що продажу ноутбуків заважає розвиватися цілий ряд причин.
"На ринку ноутбуків існує тенденція до швидкої зміни модельного ряду, що стає причиною відсутності необхідних комплектуючих", - говорить він.
Також фахівець констатує, що поки в Україні недостатньо розвинутий сервіс з обслуговування ноутбуків. Це відштовхує корпоративних клієнтів, яким необхідна оперативність та безперебійність роботи.
Утім, як зазначено в дослідженні AVentures Group, наступного року частка ноутбуків у загальній структурі продажів комп'ютерів зросте до 24%.
"За нашими оцінками, у 2007 році середня собівартість ноутбуків складе $750, що на 15% нижче, ніж у 2006 році", - підкреслила Наталя Миколаєнко, керівник PR-відділу холдингу.