Економіці не потрібен уряд
За повідомленням Юрія Єханурова, у червні цього року реальний валовий внутрішній продукт виріс на 9,3% у порівнянні із червнем 2005 року. Експерти називають такі цифри наслідком обережної діяльності нинішнього Кабміну.
За словами Єханурова, у січні-червні ВВП виріс на 5% у порівнянні із січнем-червнем 2005 року. Ріст ВВП у січні-червні, крім металургії, в основному забезпечили будівництво (6,5%) і транспорт (8%).
Для порівняння, у травні цього року ВВП виріс на 8,5% у порівнянні із травнем 2005 року до 37 млрд. 876 млн. гривень.
Старший економіст Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна Володимир Дубровський назвав таке зростання нормальним станом української економіки, якому не заважає Кабмін.
"Попередній уряд минулого року суттєво загальмував економічний розвиток регулюванням цін та намаганням переглянути результати приватизації", – зазначає Дубровський.
Втім, за його оцінкою, ще одною причиною нинішнього зростання ВВП стала сприятливіша за минулорічну кон’юнктура зовнішніх ринків.
"В свою чергу, зростання ролі будівництва та транспорту у динаміці ВВП означає зростання доходів населення. Зокрема, люди вкладають більше коштів у нерухомість", – говорить економіст.
Економіст Міжнародного центру перспективних досліджень Ільдар Ґазізуллін називає таке зростання стабільним розвитком української промисловості, мало відмінним від минулорічного.
"Єдине, про що вже точно можна говорити – що подорожчання газу так і не вдарило по промисловості. А зважаючи на те, що до кінця року ціна на газ залишається незмінною, то загальний річний прогноз зростання ВВП залишається досить оптимістичним" – прогнозує експерт.
За оцінкою Ґазізулліна, серед головних факторів нинішнього зростання також варто було б відзначити і металургію, яка, хоч і не показала таких темпів рості, як минулого місяця, однак теж є провідною рушійною силою промислового зростання.
"Що ж стосується будівництва та транспорту, то не варто забувати цьогорічне збільшення держбюджетних витрат на капітальне будівництво (автошляхи, мости тощо), а також нинішнє зростання тарифів на перевезення" – зауважив економіст.