Міністр-агітатор
Міністр транспорту та зв’язку Віктор Бондар нещодавно заявив, що проїзд в українському метрополітені не повинен коштувати менше 1,07 грн. За словами міністра, в Україні діє одна з найнижчих тарифних сіток у світі, що не дозволяє компенсувати витрати транспортників на перевезення громадським транспортом.
У прес-службі Мінтрансу "УП" прокоментували, що заяву Віктора Бондаря про собівартість проїзду слід сприймати як рекомендацію, адже тарифи на проїзд встановлюються не міністерством, а місцевими органами влади.
"Вказані розцінки в 1,07 гривні, як і заява про скасування частини пільг на проїзд, стали результатом підрахунків експертів Мінтрансу, інформацією, яку Віктор Бондар просто надав до роздумів представникам місцевої влади" – зазначили в прес-службі Мінтрансу.
В свою чергу, в прес-службі київської міської держадміністрації "УП" запевнили, що питання перегляду тарифів на проїзд у міському метрополітені найближчим часом не розглядатиметься.
Помилка 404Вибачте, такої сторінки не знайденоError 404. Sorry, the page is not found |
Як прокоментувала "УП" перспективи розвитку міського транспорту експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ганна Чухай, подорожчання проїзду у міському транспорті є справою невіддаленого часу.
За її словами, вартість послуг міського транспорту, особливо в Києві, де вона не змінювалась з 1999 року, є суттєво заниженою. "Нинішній принцип дотації через низькі ціни на транспорт є безперспективним, адже в бюджеті немає коштів допомагати всім громадянам" – зазначила вона.
Що ж стосується можливості залучення приватного капіталу до фінансування міського транспорту, то експерт сумнівається у продуктивності такого рішення.
"Світова практика показує, що міський транспорт, особливо той, що є природною монополією, зазвичай функціонує "на нуль", покриваючи всі збитки, включаючи й амортизаційні (до яких можна віднести і будівництво нових ліній метро), проте не приносить місту прибутків. Допуск туди приватного сектору, - за оцінкою Чухай, - зможе порушити паритет інтересів міста та громадян".
Однак, за свідченням прес-служби міністерства, Віктор Бондар під час конференції неофіційним чином виклав наступну позицію щодо фінансування метрополітену: ціна за проїзд має повністю компенсувати його вартість разом із амортизаційними витратами, за виключенням будівництва нових станцій та ліній, які й надалі фінансуватимуться з місцевих бюджетів.
В свою чергу прес-служба Мінтрансу переконує, що, говорячи про залучення інвесторів, Віктор Бондар мав на увазі лише залучення банківських кредитів до будівництва нових ліній метро, а не можливе включення "чужинців" до складу акціонерів.