"Укрзалізницю" все-таки можуть приватизувати
Генеральний директор державної адміністрації залізничного транспорту України "Укрзалізниця" Василь Гладких не виключає приватизації міноритарних пакетів акцій "Укрзалізниці".
Про це він заявив, коментуючи акціонування залізничного відомства, яке планується розпочати восени 2006-го.
План акціонування українських залізниць планується вже в жовтні передати на затвердження Верховної Ради, повідомляє "Інтерфакс-Україна".
За словами Гладких, у рамках акціонування галузі 100% акцій ВАТ залишаться в держвласності.
"Навіть якщо й буде якась приватизація, держава повинна володіти якомога більшим пакетом", - сказав гендиректор. При цьому він додав, що в ході акціонування збиткові підприємства можуть бути передані на приватизацію.
При цьому Гладких також особливо підкреслив значимість проведення переоцінки основних фондів "Укрзалізниці". За його словами, у затвердженому днями урядом фінансовому плані "Укрзалізниці" на 2006 рік переоцінка передбачена "лише частково": додаткові амортизаційні відрахування за рахунок її проведення, з урахуванням заперечень Мінфіну, складуть не заплановані 1,1 млрд. грн, а 700 млн. грн.
"Вартість "Укрзалізниці" понад 100 млрд., а не 3 млрд.", - додав він. Згідно озвученим раніше даним "Укрзалізниці", вартість її основних фондів оцінюється сьогодні в 22 млрд. грн., або близько $ 4,4 млрд., що в 3 рази, а по деяких позиціях в 6 разів нижче їхньої ринкової вартості.
У лютому Василь Гладких заявляв про неприпустимість приватизації залізниць.
12 травня міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар заперечував можливість приватизації Державної адміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця".
"Ніхто не планував і навіть не розглядав і не розглядає питання приватизації "Укрзалізниці", - сказав Бондар.
Він також відзначив, що залізничне відомство є стратегічним підприємством вітчизняної транспортної інфраструктури, у зв'язку з чим питання про його приватизацію є неприпустимим.
"Укрзалізниця" входить у структуру Міністерства транспорту й зв'язку.