Українська правда

"АвтоЗАЗ" знову переміг "Єврокар"

23 березня 2004, 13:46

У четвер, 18 березня, Верховна Рада схвалила в новій редакції Закон про розвиток автомобільної промисловості в Україні з урахуванням пропозицій президента.

Нагадаємо, що 5 лютого 2004 року Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект №3677, внесений на заміну раніше поданих проектів №№ 3677 та 3677-1 у результаті узгодження текстів цих законопроектів їх авторами. 2 березня закон був ветований президентом.

В Україні до 1 січня 2008 року має діяти Закон "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні" (від 19.09.1997). Проте, від самого початку запровадження преференцій для вітчизняного автомобілебудування категорично проти таких заходів виступали представники Європейського Союзу, які небезпідставно вважають ці заходи такими, що суперечать вимогам угод Світової організації торгівлі й Угоди про партнерство та співробітництво між ЄС і Україною.

Скасування пільг щодо стягнення непрямих податків, а також заборонених, згідно з угодами СОТ, субсидій є також однією з вимог до України в процесі ведення переговорів про її приєднання до СОТ.

Розуміючи неминучість приведення закону про пільги автомобілебудівникам у відповідність до вимог майбутніх міжнародних зобов’язань України, Кабінет міністрів та народні депутати – лобісти галузі (точніше окремих підприємств) взялись за підготовку відповідного законопроекту.

Народні депутати виявились спритнішими та встигли ухвалити закон про підтримку автомобілебудування у першому читанні до подання законопроекту Кабінету міністрів.

Проте, всередині самого депутатського корпусу виникли запеклі суперечки з приводу окремих положень (визначення країни походження, ставки ввізного мита, суб’єкти пільгового оподаткування).

Протистояння утворилося між: