На крок попереду: як банківські диджитальні сервіси допомагають бізнесам зростати
Сучасні компанії прагнуть автоматизувати якомога більше процесів для підвищення ефективності. Інтернет-банкінг для них стає саме тим бізнес-інструментом, який працює у фоновому режимі й водночас дозволяє контролювати ресурси, миттєво бачити рух коштів, аналізувати дані й швидко приймати рішення.
Райффайзен Банк – лідер корпоративного банкінгу в Україні, який допомагає компаніям будь-якого масштабу ефективно управляти фінансами, оптимізувати ліквідність і вибудовувати прозорі фінансові процеси. Завдяки комплексним рішенням та інноваційним підходам банк стає надійним партнером для бізнесу, що прагне бути на крок попереду.
Які продукти стають драйверами бізнес-ефективності, як банк підтримує зовнішньоекономічну діяльність компаній та які інновації сприяють плавній інтеграції банківських сервісів у бізнес-процеси, пояснюємо далі.
Ефективне управління ліквідністю: продукти Cash Management
Корпоративним клієнтам Райффайзен Банк пропонує комплексне рішення Cash Management для централізованого контролю за рухом коштів, планування грошових потоків та забезпечення стабільності фінансів компанії.
У 2025 році, за даними міжнародного видання The Global Treasurer, 91% співробітників казначейств ставлять Cash Management у фокус свого щоденного бізнесу. Казначейські функції більше не обмежуються контролем – вони стають драйверами бізнес-ефективності. Прогнозування, автоматизація та оптимізація – нова тріада цінності у фінансах. Бізнес очікує від банку не просто сервісу, а рішень, які забезпечують автоматизацію, прогнозованість і швидкий доступ до ресурсів.
Серед цікавих можливостей, які надає Райффайзен Банк:
- контроль надходжень та списань коштів 24/7 в Raiffeisen Business Online, включно з можливістю прозорого управління та контролю групи компаній в одному вікні;
- швидкі, безпечні та доступні онлайн-платежі в національній валюті, завдяки чому банк входить у топ 5 за кількістю та обсягом платежів серед комерційних банків України;
- централізований контроль виконання платежів, що дозволяє контролювати власні платежі та платежі структурних підрозділів шляхом додаткового погодження;
- послуги cash pooling для ефективного управління грошовими потоками та ліквідністю всієї бізнес-групи, скорочення касових розривів і навіть отримання додаткового доходу від розміщення коштів. Це можливо шляхом повної консолідації коштів (Zero Balancing) або шляхом перерахування коштів, залежно від встановленого порогу / ліміту учасника (Target Balancing);
- сервіс налаштування регулярних переказів, що автоматизує процес перерахування коштів на рахунки інших структурних підрозділів або на рахунки зовнішніх контрагентів. Якщо клієнт має контракти з регулярними платежами на визначену суму, послуга допоможе заощадити час та зусилля. Клієнт обирає періодичність, підписує договір – все інше за нього зробить Райффайзен Банк;
- особливо відзначимо роль рахунків ескроу в цій екосистемі. Рахунок ескроу – це інструмент, який забезпечує безпеку угод між двома сторонами. Райффайзен Банк як третя сторона виступає гарантом виконання договірних зобов'язань. Це важливо в ситуаціях високого ризику або недовіри, при плануванні великих угод купівлі-продажу чи торгових розрахунків. Райф забезпечує ефективне управління рахунками ескроу, допомагаючи клієнтам мінімізувати ризики та гарантувати успішне завершення угод.
Ці інструменти допомагають бізнесам не лише зменшити витрати на фінансові операції, а й підвищити їхню прогнозованість – це особливо важливо в умовах волатильного ринку.
Професійна допомога без потреби фізичних візитів: як банк підтримує зовнішньоекономічну діяльність бізнесів
В умовах жорсткого валютного регулювання Райффайзен Банк намагається максимально сприяти клієнтам у зовнішньоекономічній діяльності. Банк забезпечує повний супровід валютних операцій – від валютного нагляду до професійного макроекономічного огляду та індивідуальних консультацій щодо ситуації на валютному ринку.
Завдяки професійній команді з багаторічним досвідом, клієнти отримують консультації з питань будь-якої складності та рекомендації щодо складання документів. Raiffeisen Business Online пропонує зручну взаємодію без потреби у фізичному візиті – все дистанційно і професійно.
"Жоден банк не може гарантувати, що валюту буде продано за "найкращим" курсом протягом дня, але прискорення та спрощення продажу безготівкової валюти – цілком реальний та позитивний крок для клієнтів та бізнесів", – коментують у Райффайзен Банку.
У воєнний час Райффайзен Банк значно пришвидшив процес продажу валюти клієнтами, які продають іноземні валюти для подальших розрахунків у нашій країні. На початку року банк перевів усіх клієнтів на новий сервіс – FX Light, що забезпечує повну автоматизацію для 95% клієнтів і максимально швидке зарахування коштів на рахунки після фіксації курсу.
Lovemark функція в інтернет-банкінгу Райфу – трекер платежів SWIFT GPI: відстеження міжнародних платежів онлайн, що дозволяє клієнтам у режимі реального часу бачити статус переказу та його проходження по кореспондентських банках. Це суттєво підвищує прозорість та передбачуваність розрахунків.
Якщо коротко – це можливість в клієнт-банку самостійно побачити онлайн:
- де знаходяться (в якому банку-кореспонденті) кошти в цю хвилину;
- чи списав банк комісію з цієї суми;
- чи вже отримав ваш контрагент кошти на свій рахунок;
- чи кошти вже зарахувалися на ваш рахунок.
А також можливість отримати SWIFT-повідомлення самостійно. В підсумку – знов економія часу. Не треба дзвонити в банк, шукати відповідального працівника, просити його знайти ваш платіж, чекати на результат, просити зробити SWIFT-повідомлення тощо. Все це доступно прямо в клієнт-банку (Raiffeisen Business Online) цілодобово, 7 днів на тиждень.
Для клієнтів, які згідно з вимогами регулятора можуть здійснювати міжнародні розрахунки за отримані товари та послуги, Райффайзен Банк пропонує 20% знижки для платежів в євро в межах банків Групи Райффайзен.
Банк також пропонує швидке відкриття валютних рахунків у різних валютах, рішення для хеджування валютних ризиків та інші послуги, що допомагають компаніям ефективно працювати на міжнародних ринках.
У багатьох клієнтів постало нагальне питання перелокації бізнес-активності в країни Європи. Такий запит теж можна реалізувати віддалено.
"Ми верифікуємо клієнта та передаємо дані в банк-кореспондент групи Raiffeisen Bank International, допомагаємо відкрити рахунок у потрібній валюті та налаштувати обслуговування", – коментують у Райффайзен Банку.
Цифрові рішення для легкої інтеграції банківських сервісів у бізнес-процеси
Райффайзен Банк завжди на передовій впровадження інновацій у корпоративний банкінг. Системний підхід до інноваційних рішень дозволяє банку не лише розширювати можливості Raiffeisen Business Online, а й активно розвивати напрям інтеграцій, що створює можливість підключення до банківської інфраструктури безпосередньо з корпоративних систем клієнта.
У компаній усе менше часу на довгі інтеграції чи ручні процеси. Бізнеси прагнуть мати у своєму розпорядженні інструменти, які дозволяють миттєво бачити рух коштів, аналізувати дані й приймати рішення. Все більше українських компаній прагнуть інтегрувати банківські сервіси з ERP-системами, щоб скоротити час, мінімізувати помилки та приймати рішення на основі даних у реальному часі.
Райффайзен Банк спостерігає сталий попит на глибоку інтеграцію банківських сервісів у бізнес-процеси клієнтів. Бізнес потребує не просто інтернет-банкінгу, а інструменту, який буде працювати у фоновому режимі, як частина операційної системи компанії.
"Для зручної інтеграції навіть для компаній, які використовують українські бухгалтерські рішення, Райффайзен Банк пропонує спеціальний інструмент – модуль "Автоклієнт". Це програмний інструмент для юридичних осіб, які мають великий документообіг і прагнуть автоматизувати типові банківські дії без участі людини. Модуль запускається через командний рядок та інтегрується з ERP-системою та сервером Raiffeisen Business Online, працюючи автономно після налаштування", – пояснюють у Райффайзен Банку.
Функціонал "Автоклієнта" охоплює імпорт платіжних інструкцій у гривні та іноземній валюті, а також заявок на купівлю / продаж валюти для подальшого підписання в банку. Автоматично завантажуються банківські виписки з поточних рахунків, які можна одразу імпортувати в бухгалтерську програму. Усі процеси відбуваються у фоновому режимі – без ручного втручання. Користувачам клієнт-банк потрібний виключно для підписання платіжних документів.
Окрім розширення можливостей Raiffeisen Business Online, банк активно розвиває напрям API-інтеграцій, створюючи можливість підключення до банківської інфраструктури безпосередньо з корпоративних систем клієнта.
Перший набір відкритих API Райффайзен Банку зосереджено на послугах Cash Management. Бізнес-клієнти вже можуть підключитися до таких функцій, як перевірка балансу в реальному часі, отримання виписок за стандартом ISO20022 протягом операційного дня або за його підсумками.
Підхід tailor-made: індивідуальні рішення для кожного клієнта
"У нашому портфелі щоквартально зростає кількість реалізованих індивідуальних інтеграційних проєктів з клієнтами. Ми бачимо сталий тренд. Клієнтів цікавить у режимі реального часу отримувати інформацію від банку про надходження коштів на рахунки, що дозволяє ефективно налагоджувати внутрішні бізнес-процеси. Підхід tailor-made дозволяє врахувати специфіку кожного клієнта – і у частині технологій, і в бізнес-логіці", – пояснюють у Райффайзен Банку.
Інтеграція ERP-систем із банком відкриває перед компаніями принципово нові можливості управління фінансами. Бізнес отримує доступ до актуальних фінансових даних без затримок, що дозволяє контролювати грошові потоки, ухвалювати обґрунтовані рішення та своєчасно реагувати на зміни в ліквідності.
Вже впроваджено API-рішення в низці проєктів із телекомунікаційними компаніями, фінансовими установами та великим бізнесом. Автоматичні сповіщення про зарахування та списання коштів у режимі 24/7 забезпечують клієнтам впевненість у фінансових операціях. При цьому всі рішення реалізовано з урахуванням найвищих стандартів безпеки та відповідності чинним регуляторним вимогам, що гарантує захист фінансових даних клієнтів.
Райффайзен Банк не просто надає фінансові продукти – він вибудовує екосистему рішень, орієнтовану на потреби клієнтів, що виходить за межі стандартних банківських послуг. Банк виступає не просто як фінансова установа, а як стратегічний партнер, що допомагає бізнесам розвиватися. Інновації, що впроваджуються ним, сприяють підвищенню ефективності, прозорості та контролю над ресурсами, що є ключовими для успішного розвитку в сучасних умовах.