64% українців планують спрямувати частину новорічного бюджету на благодійність – Deloitte
Кількість українців, які планують різдвяний та новорічний шопінг, за рік зросла із 65% до 75%. 64% опитаних планують спрямувати частину свого святкового бюджету на благодійність.
Про це йдеться у дослідженні Deloitte Ukraine "Святковий шопінг українців-2025", яке є в розпорядженні ЕП.
Так, 75% опитаних респондентів планують організовувати святковий новорічний та/або різдвяний стіл цьогоріч, ще 20% не визначилися, і лише 5% не планують святкувати.
При цьому дедалі більше українців починають святковий шопінг завчасно: 18% – ще до грудня (торік таких респондентів було майже 16%), тоді як основний період покупок припадає на 1-24 грудня (62%).
Уже четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати: 46% готові виділити на шопінг не більше чверті місячного доходу, а 54% планують вкластися у 1000-5000 грн.
Водночас бюджет у межах від 5001 до 10000 грн належить працівникам неприбуткових організацій (33%), військовослужбовцям (43%) та власникам бізнесу (33%).
Суму понад 10000 грн планують витратити також військовослужбовці (20%) та власники бізнесу (19%).
При цьому найчастіше українці роблять святкові покупки у великих і середніх мережах супермаркетів (43%), онлайн-магазини стабільно посідають друге місце (27%), а косметичні магазини (21%) залишаються популярними завдяки попиту на подарунки "для себе й близьких".
Найпопулярніші категорії товарів, які українці купують під час святкового шопінгу, практично не змінились. Як чоловіки, так і жінки планують передусім придбати продукти харчування та алкогольні напої, а також іграшки для дітей.
"Зумери в найбільшому відсотку купують книги та поліграфічну продукцію (20%), тоді як міленіали – іграшки для дітей (49%). Якщо порівнювати вибір за статтю, то серед жінок найпопулярнішими є такі категорії товарів: іграшки для дітей (45%), одяг та взуття (35%), косметика (27%), предмети домашнього вжитку (27%). Чоловіки ж частіше обирають одяг та взуття (28%), побутову техніку та електроніку (31%)", – зазначає Deloitte Ukraine.
Водночас 64% українців планують спрямувати частину святкового бюджету на благодійність, і 8 із 10 підтримують насамперед українських захисників на передовій.
Дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості.
Збір даних здійснювався шляхом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Загалом в опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.
Нагадаємо:
Вартість різдвяного столу 2025 року за середніми цінами супермаркетів України станом на початок грудня становить 1374 грн. Цей показник залишається практично на рівні минулорічного – 1365 грн.