Українська правда

Запити українізуються. Що та як українці шукали в Google?

Аналіз найбільш популярних пошукових запитів 2024 року і короткі висновки для бізнесу

Наприкінці року Google вже традиційно склав рейтинг найпопулярніших пошукових запитів. За їхніми даними, у 2024 нас найбільше хвилювали "графіки відключення світла", "Євро 2024" та головнокомандувач ЗСУ Олександр Сирський.

Команда Google не розкриває повну методологію, як формувався рейтинг, проте дещо одразу впадає в око — наші пошукові запити відображають складну реальність сьогодення. А ще з року в рік в топі все більше української.

Динаміку зростання популярності мови в онлайні фіксує й багато інших досліджень. Наприклад, у Центрі контент-аналізу кажуть, що 87% постів в Instagram вже українською, у Facebook — 79%. А от у TikTok в цьому році спостерігався регрес. З 55% у 2023 році — до 47% у 2024. Цікаво, що побуті багато хто помічає зростання вживання російської протягом року, в онлайні — картина інша.

У Bolt розказали, що у Києві й користувачі, й водії майже порівну обирають українську та російську як мову застосунку, українська трохи переважає. У Steam (це онлайн-сервіс поширення відеоігор) виросла частка користувачів, які поставили собі інтерфейс українською — з 0.17% у 2020 році до 0.75% у 2024. До речі, команда сервісу поділилася, що закордонні медіа та блогери радять грати у S.T.A.L.K.E.R. 2 саме з українською озвучкою.

Ми вже другий рік поспіль слідкуємо за мовною динамікою в онлайні. У 2023 бачили, що частка запитів українською майже досягла позначки у 30%, а цього року нарешті її перетнула.

Для аналізу спиралися на дуже великий масив даних, цього року це 341 000 запитів у 8 нішах. Здебільшого звертали увагу саме на комерційні запити, бо вони найбільш цінні з погляду бізнесу. Головний висновок — в усіх онлайн-нішах українська показує динаміку зростання.

  • Загальна кількість пошукових запитів зростає, і велика частина з них — українською.
  • Користувачів, які обирають українськомовну версію сайту, стає більше.
  • Усереднене зростання за всіма категоріями +5% відсоткових пунктів.

Чому частка українськомовних запитів досі складає лише 30%, а не більше? Питання риторичне. З одного боку бренди фіксують великий потік трафіку за російськомовними запитами, тож не видаляють відповідну версію сайту.

З іншого — користувачі стверджують, що часто не знаходять відповідну інформацію рідною мовою. Ще всі сварять Google, бо навіть встановлення англійської, як основної мови пошуковика, не рятує від російськомовного контенту.

Насправді Google адаптує пошукову видачу, виходячи з мови та інтенту пошукового запиту й геолокації користувача. Оскільки кількість користувачів, які використовують російськомовні запити, все ще більша за половину, то пошукова система буде намагатись віддавати їм саме російськомовний контент та версії вебресурсів.

В будь-якому разі не забуваймо, що кілька років тому ми були частиною "рунету", й запити українською вважалися винятком та коливалися на рівні кількох відсотків. Мало хто з бізнесів вкладався у просування українськомовних сторінок та й взагалі не всі мали їх на своїх майданчиках.

Сьогодні картина інша. Наприклад, понад 50% інформаційних запитів на новинні ресурси вже українською. У ніші «Електроніка» вони зросли за рік на третину й зараз займають 20% від загальної частки. Для порівняння, у 2021 році ця цифра була трохи більшою за 8%.

Відчутну позитивну динаміку бачимо й у ніші «Дитячі товари», де запити українською вже перетнули позначку у 50%. Замість російськомовного «игрушки» українці почали частіше ґуґлити слово «іграшки». За рік зростання склало 49%.

Зоотовари ґуґлять українською у 41% випадків. Частка пошукових запитів у цій галузі зросла на 13% порівняно з 2023 роком.

Про збільшення трафіку на українськомовні версії сайту говорять також команди ритейлерів:

  • Вже понад 60% українців надають перевагу українській версії на двомовних eCommerce-сайтах. Ну якнайменше саме така цифра в одного відомого маркетплейса.
  • Сайт MasterZoo отримав у цьому році на 30% більше користувачів саме на українськомовну версію.
  • АНЦ бачать зростання на 67% показів українськомовних сторінок у пошуковій видачі.
  • У листопаді 2024 команда MAUDAU мала більшу кількість органічних кліків на українській версії сайту, ніж на російській.
  • А на сайті АЛЛО у жовтні 2024 доля органічного трафіку українськомовної версії склала понад 54%.

Зі зростання частки українськомовного попиту виникла необхідність детальніше пропрацьовувати й досліджувати попит користувачів. Крім того, варто також концентрувати увагу на просуванні українськомовних сторінок (а це говорить про необхідність додаткових витрат на контент та лінкбілдинг).

Виходячи із дослідження, частка українськомовних запитів буде і надалі зростати. Тому сайти, що почали просувати українськомовну версію вже зараз, будуть мати впливову перевагу у позиціях в пошуку, коли частка UA запитів буде більшою за 50%.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
маркетинг