Китайські "чайники" купують російську нафту з рекордними знижками

Російську нафту сорту ESPO нещодавно продали щонайменше одному китайському покупцеві з найбільшим цього року дисконтом, після того, як попит на цей сорт різко впав через санкції США проти "Роснефти" і "Лукойла".
Про це повідомляє агентство Bloomberg.
Партії ESPO продали зі знижкою $7-8 за барель до Brent наприкінці минулого тижня, розповіли учасники ринку, які працюють із цим сортом. За їхніми словами, покупцем став незалежний китайський нафтопереробник, так званий "чайник".
"Роснефть" і "Лукойл" — серед російських виробників, що постачають нафту в трубопровід "Східний Сибір — Тихий океан" (ESPO), звідки сировину продають покупцям через трейдерів. Минулотижневі партії були придбані з найбільшим дисконтом з початку року, стверджують трейдери та аналітики, які відстежують ці угоди.
США запровадили санкції проти "Роснефти" і "Лукойлу" в жовтні в рамках чергової спроби змусити Кремль завершити війну проти України, що різко змінило маршрути поставок російської нафти до Китаю та Індії. Державні нафтопереробники Китаю, які до війни були найбільшими покупцями ESPO, істотно скоротили закупівлі, залишивши простір для менш обережних незалежних "чайників".
Сорт ESPO популярний серед китайських НПЗ завдяки високому виходу дизельного палива та короткому плечу доставки з узбережжя Східної Росії. Загалом закупівлі сирої нафти незалежними переробниками — включно з іранською нафтою — останнім часом зросли після того, як Пекін наприкінці минулого місяця видав нову хвилю імпортних квот для таких НПЗ.
ESPO, куплений минулого тижня, ймовірно, став першою покупкою китайського "чайника" з кінця жовтня, коли Shandong Yulong Petrochemical придбала низку партій. Та угода відбулася вже після оголошення санкцій США проти Rosneft і Lukoil.
За даними Kpler, імпорт Китаєм російської нафти морем цього місяця може зрости до 1,35 млн барелів на добу, що більш ніж на 10% вище, ніж у листопаді. Офіційні статистичні дані Китаю очікуються наприкінці січня.
Нагадаємо:
Імпорт сирої нафти до Китаю в листопаді зріс на 4,88% порівняно з попереднім роком, а щоденні обсяги імпорту досягли найвищого рівня з серпня 2023 року.
Причому внутрішній попит знизився, але санкції на постачання нафти з Ірану та Росії призвели до значного падіння цін на сировину.