Українська правда

Як ми зупинили крадіжку 835 мільйонів в "Укрзалізниці"

Справжня політика - не в державних мовах, геополітичних виборах чи стратегічних курсах, а в розпорядженні нашими з вами податками. Власне, від цього політики постійно відволікають нашу увагу.

"Наші гроші" повідомили, що у квітні цього року "Одеська залізниця", "Львівська залізниця" та "Донецька залізниця" провели тендери на залучення запозичень. У кожному з них перемогла кампанія "Морган стенлі і ко. інтернешнл плс".

Кожного разу тендерні комітети згаданих державних підприємств відхиляли дешевші пропозиції, віддаючи перемогу дорожчим послугам від "Морган стенлі і ко".

Рекордсменом з "ефективності" використання коштів стало ДП "Одеська залізниця", обслуговування кредиту для якого мало коштувати 600 млн грн. Водночас ЗАТ "Королівський банк Шотландії" пропонував зробити те саме за 129 млн грн, тобто на 471 млн дешевше.

Вартість угоди для ДТГО "Львівська залізниця" становила 357,26 млн грн, тоді як "Королівський банк Шотландії" пропонував аналогічні послуги за 77,6 млн, тобто на 281,66 млн дешевше.

Вартість угоди для ДП "Донецька залізниця" становила 1,079 млрд грн, тоді як лондонський UBS Limited пропонував аналогічні послуги за 996,6 млн грн, тобто на 82,96 млн дешевше.

Загалом на цих трьох угодах мало бути переплачено 835 620 343 грн наших податків.

Ми не змогли залишитися осторонь, і разом з нашим партнером народним депутатом Лесею Оробець оскаржили це свято нечуваної щедрості в Антимонопольному комітеті та Державній фінансовій інспекції. Ділимося радістю і здивуванням від отриманої відповіді.

Таким чином, сталося наступне.

1. "Одеська залізниця" так і не уклала угоду з "Морган стенлі і ко. інтернешнл плс". Дані офіційного порталу державних закупівель підтверджують інформацію Державної фінансової інспекції про скасування торгів.

2. "Донецька залізниця" розірвала зазначену угоду з "Морган стенлі і ко. інтернешнл плс". Дані офіційного порталу державних закупівель спростовують цю інформацію, але вони просто можуть бути не оновленими.

3. "Львівська залізниця" визнала зазначені торги як такі, що не відбулися. Дані порталу державних закупівель підтверджують цю інформацію Держфінінспекції.

Не важливо, що спрацювало більшою мірою: те, що справа набула публічності, наявність офіційних звернень до контролюючих органів чи відомчі та міжкланові війни.

Важливо те, що спільними зусиллями журналістів, громадських експертів та опозиційного політика вдалося зупинити крадіжку 835 620 343 грн наших податків. А значить, вдасться зробити це ще не раз.

Не втомлюємося повторювати, що справжня політика - не в державних мовах, геополітичних виборах чи стратегічних курсах, а в розпорядженні нашими з вами податками. Власне, від цього політики постійно відволікають нашу увагу.

То, може, досить піддаватися на примітивні провокації і почати питати у них про головне?

Колонка є видом матеріалу, який відображає точку зору окремо взятого автора на окремо взяту тему. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди"  та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.