Коронавирус и техносектор: кого ударил, кого задело, а кто воспользовался кризисом

Коронавирус и техносектор: кого ударил, кого задело, а кто воспользовался кризисом

Вторник, 17 марта 2020, 15:15 -
nytimes.com
Пандемия ударила не только по нефтяным, транспортным и туристическим компаниям. Технологический сектор также понес серьезные потери. Кто-то в этой отрасли подсчитывает миллиардные убытки, а для кого-то открываются новые возможности. (укр)

Коронавірус став причиною карантину планетарного масштабу, сповільнення економіки та ділової активності.

Наразі світова спільнота тільки намагається оцінити вплив вірусу на економіку. Проте вже очевидно, що найбільше постраждають нафтові, транспортні компанії і бізнес, який забезпечує інфраструктуру туристичної галузі.

Проте зачепить всіх, у тому числі технологічні компанії, позиції яких здавалися непорушними.

Деякі компанії залежні від поставок з Китаю, який ще не оговтався після останніх подій, в інших падають продажі, хтось скасовує конференції та відправляє співробітників на карантин.

Реклама:

Утім, є фірми, які можуть проявити себе в умовах коронавірусу.

Які технологічні компанії втрачають мільярди, а які намагаються скористатися кризою?

Жертви коронавірусу

Технологічні гіганти

Ціни на фондових ринках змінюються під дією багатьох факторів, а коронавірус впливає на акції компаній з різних галузей. Проте, як пише видання Recode, зниження вартості технологічних компаній спричиняє велике занепокоєння.

 

"Особливо непокоїть спад в технологічному секторі. Зазвичай він стійкий до значних ударів. Крім того, на п'ять найбільших технологічних компаній — Microsoft, Apple, Amazon, Facebook та Alphabet — припадає велика частка фондового ринку", — пише видання.

Представники Apple заявили, що компанія скорочує цільові прибутки в першому кварталі. "Apple міцно стоїть на ногах, перебої є тимчасовими", — відзвітували в компанії.

Коли коронавірус почав поширюватися світом, в Apple вирішили закрити всі магазини за межами Китаю.

За словами гендиректора компанії Тіма Кука, торгові точки не працюватимуть до 27 березня, щоб допомогти боротися з вірусом. Кук нагадав, що магазини Apple закривалися в Китаї, коли там був введений карантин, і зараз число нових випадків захворювання в країні знижується. Точки продажу Apple в Китаї уже відкрилися.

Хоча інтернет-магазини компанії та сайти підтримки продовжують працювати, такий крок може змусити ще раз переглянути прогноз щодо прибутків Apple.

Попри те, що Ілон Маск вважає паніку через коронавірус "тупою", вона шкодить його компанії Tesla. Там визнали, що коронавірус може негативно вплинути на бізнес. Останній тиждень показав, що так і є. Як пише Forbes, акції Tesla впали на 22%, а сам Маск втратив 5,5 млрд дол.

Amazon, бізнес якої в галузі електронної комерції орієнтується на потік товарів між Китаєм, США та іншими країнами, останній місяць накопичує товари постачальників з Китаю для захисту від майбутніх зривів через вірус.

При цьому статки власника Amazon Джеффа Безоса за минулий тиждень скоротилися на 6,4 млрд дол. Аналітики вважають, що Amazon незаслужено потрапила під удар, бо роздрібний гігант виграє від того, що споживачі купуватимуть онлайн.

Усі, хто залежав від Китаю

Багато технологічних компаній, що виробляють мобільні телефони, комп'ютери та ігрові приставки, покладаються на китайську робочу силу, бо це дешевше, ніж, наприклад, виробництво у США.

Однак протягом останніх кількох тижнів ланцюжки поставок значно порушилися. Заводи в Китаї не працювали, бо сотні мільйонів робітників були поміщені на карантин.

Деякі з них починають повертатися до роботи, але у звітах йдеться, що на початку березня понад дві третини людей все ще не можуть працювати. Дороги були заблоковані, поїзди зупинені, а рейси скасовані.

Хоча деякі заводи запускаються, вони все ще працюють на низьких потужностях. До того ж, медики сумніваються, чи варто відкривати підприємства, адже вірус продовжує поширюватися в Китаї та інших країнах.

Через це виробники смартфонів вирішили притримати свою продукцію. Apple заявила, що світові поставки iPhone будуть тимчасово обмежені, оскільки виробничі майданчики в Китаї повертаються до нормальних умов повільніше, ніж очікувалося.

Схожі проблеми мають Huawei, Xiaomi, ZTE та Lenovo.

Усі, хто проводив IT-конференції

У світі IT щороку проводиться багато різних конференцій і найочікуваніші з них будуть перенесені через коронавірус.

Конференція F8 для програмістів та підприємців, яку проводить Facebook, повинна була відбутися на початку травня у Сан-Хосе — столиці Кремнієвої долини. Однак 27 лютого Facebook скасувала захід.

"Це був складний виклик. F8 — дуже важлива подія для Facebook... Однак ми повинні приділяти увагу здоров'ю та безпеці наших партнерів-розробників та співробітників", — написав директор з розробки Facebook Константинос Папамілтіадіс.

Перестрахуватися вирішила не лише Facebook, а й Google та Microsoft. Не відбудуться конференція для розробників відеоігор Game Developers Conference, виставка індустрії комп'ютерних ігор Е3, Shopify Unite, IDS Direction.

Для багатьох розробників такі зустрічі — не тільки можливість весело провести час, а й нагода залучити фінансування.

Деякі компанії переглянули формат зустрічей. Так, організатори Microsoft's MVP Summit та Google Cloud Next вирішили не скасовувати їх, а провести віртуальні конференції.

Скасування заходів дорого обходиться компаніям. Їх прямі втрати перевищили 1,1 млрд дол. Ця цифра покриває збитки авіакомпаній, готелів, ресторанів, транспортних провайдерів.

Коронавірус як виклик

Для деяких технологічних компаній коронавірус може стати справжнім викликом. Криза відкриває нові можливості для компаній, що працюють на стику медицини і технологій.

Зокрема, китайські профільні технологічні гіганти активно використовують хмарні обчислення та штучний інтелект (ШІ).

Одні китайські технологічні компанії допомагають уряду відстежувати людей, які контактували з вірусом. Інші продукують інструменти для медичної промисловості.

Одна з найбільших китайських e-commerce-компаній Alibaba запустила онлайн-клініку в провінції Хубей, де, як вважається, виник коронавірус.

Завдяки цьому люди змогли отримувати онлайн-консультації лікарів. Пізніше ця опція була поширена на жителів Пекіна. У лютому компанія запустила службу доставки ліків.

Дослідницька група Alibaba також розробила алгоритм ШІ для аналізу комп'ютерної томографії. Alibaba зробила цю технологію доступною для глобальних дослідницьких інститутів, що може допомогти вченим швидше створити вакцину.

Найбільша пошукова система Китаю Baidu працює на базі LinerFold — алгоритму ШІ, який зможе аналізувати вторинну структуру генома коронавірусу за 27 сек. LinerFold буде безкоштовним для науково-дослідницьких інститутів світу.

Компанія Huawei, відома смартфонами та телекомунікаційним обладнанням, розвиває і хмарні технології. Один з підрозділів фірми та компанія GrandOmics Biosciences розробили інструмент для розуміння генетичної структури коронавірусу.

Технології Huawei також застосовуються для пошуку ліків від коронавірусу. Платформа хмарних обчислень компанії використовується для аналізу комп'ютерної томографії, яка може допомогти ідентифікувати пацієнтів з вірусом.

Зрештою, не тільки китайські компанії роблять внесок у боротьбу з коронавірусом.

Дочірня компанія Alphabet DeepMind створює структурні прогнози для "недостатньо вивчених білків", пов'язаних з COVID-19. Використовуючи AlphaFold, систему глибокого навчання з підтримкою ШІ, компанія зробила низку важливих висновків.

Ці тези не були підтверджені експериментально, кажуть у DeepMind, але вони можуть допомогти вченим зрозуміти, як функціонує коронавірус. Це може знадобитися при розробці вакцини або ліків.

Деякі компанії створюють роботів, які дозволять лікарям спілкуватися з пацієнтами ізольовано.

Наприклад, в американському медичному центрі "Провіденс" розроблений компанією InTouch Health телемедичний робот Vici у вигляді металевого візка з камерою, клавіатурою та планшетом використовувався для спілкування лікарів з хворим на коронавірус без прямого контакту.

Компанії, які надають послуги дистанційного інтернет-зв'язку, теж можуть виграти.

Zoom Video Communications була однією з небагатьох компаній, акції якої майже не впали. Інвестори вважають, що попит на її послуги зростатиме, бо все більше підприємств навчають співробітників працювати віддалено.

Реклама: