Як "покращувався" кум Януковича
Колишній керівник "Південної залізниці" - лише один представник "когорти ображених". Це плем'я втратило контроль над "Укрзалізницею", але хоче повернутися саме і повернути старі схеми, щоб і далі годувати "сім'ю".
Днями "Укрзалізниця" звернулася до Генпрокуратури з проханням оцінити діяльність попередніх очільників Міністерства інфраструктури та УЗ.
Як повідомляє прес-служба установи, колишні керманичі дуетом дали зелене світло компанії Ріната Ахметова на відчуження коштів та майна залізниць України.
Державну частку статутного фонду ВАТ "Укртранслізинг" було збільшено з 20 млн грн до 630 млн грн.
З них через Фонд держмайна майже 240 млн грн внесли у вигляді рухомого складу залізниць та ще 11 млн грн у вигляді будівлі у центрі Києва.
У статутному фонді "Укртранслізіингу", наповненому державними майновими активами, "Укрзалізниця" має лише 41,7% акцій, а основний пакет належить ТОВ "Лемтранс", яка входить до групи СКМ Ріната Ахметова.
Як виявилося, це були ще не всі "покращення" і "виведення з кризи" "Укрзалізниці". Свою лепту вніс Олександр Філатов, начальник ДП "Південна залізниця". Очоливши підприємство наприкінці 2012 року, він одразу перейшов до справи.
Спочатку вирішив квартирне питання. Згідно з внутрішнім аудитом "напрацювань" Філатова, вже за півроку він за державний кошт забезпечив квартирою площею 170 кв метрів у Харкові себе, а також декого з наближених до нього осіб.
Слід зазначити, що згідно з розпорядженням уряду та фінансовим планом на 2013 рік, на фінансування житлової програми виділялося 3 млн грн. Всього ж за 2013 рік придбано і надано працівникам "Південної залізниці" службового житла на 2 997 351 грн, з яких 978 тис грн - це вартість помешкання Філатова.
Незважаючи на скрутний стан залізниці, за 2013 рік та перший квартал 2014 року при запланованому обсязі капітального будівництва на 353 196 тис грн фактично було виконано робіт на 404 240 тис грн.
Щоправда, при наявності власних підрозділів, спроможних виконувати роботи з капітального будівництва, 76% усіх робіт виконували сторонні підприємства.
В інших випадках, навпаки, справлялися без сторонньої допомоги, ремонтуючи собі, але вдвічі дорожче, ніж ремонтували б іншим. Фактична собівартість ремонту власних вагонів залізниці становила 25,4 тис грн за одиницю, тоді як для сторонніх організацій вартість ремонту однієї одиниці становить 10,2 тис грн.
Ще 11,3 млн грн, що "погано лежали", освоїли через проектні роботи минулих років. За їх результатами проектно-кошторисна документація на 1 січня 2013 року та 1 січня 2014 року визнана технічно застарілою і непридатною для використання.
Помічниками залізниці були ТОВ ПКІ "ПівдентрансНДІпроект" - 2,9 млн грн, ВАТ "Хардіпротранс" - 3,9 млн грн та ДП "Укрзалізничпроект" - 4,5 млн грн.
Викроїти хоч якусь копійчину не соромилися навіть на невеликих сумах, несподівано та без погодження цін з Головним управлінням планування та контролю за закупівлями. Наприклад, купуючи для відомчого санаторію посуд.
Натисніть для збільшення |
Звідки такий кримінальний талант? Якщо подивитися біографію Олександра Філатова, то це кришталево чиста людина.
Мінімум публічності, тим паче у нехорошій компанії. За весь трудовий шлях лише двічі "засвітився" поруч з "регіоналами". Уперше - коли його представляли колективу "Південної залізниці" у Харкові, вдруге - разом з головою ОДА Михайлом Добкіним на футбольному матчі залізничного ФСК "Локомотив".
Незаплямована поганими знайомствами трудова біографія горлівчанина - немов казка про Попелюшку, тільки у штанцях. Перше місце роботи - скромна посада звичайного слюсаря з ремонту рухомого складу на станції "Лозова".
Більш-менш висока посада Філатову усміхнеться через довгі дев'ять років. Пройшовши "школу" Дебальцівського комсомолу, він буде призначений головним інженером кооперативу "Магістраль" при Дніпропетровському стрілочному заводі.
А вже за шість років його кар'єра стрімко піде угору. Відтак, у 1996 році Філатова якась добра фея призначить на посаду виконувача обов'язків гендиректора донецького "Укрвуглепротрансу" Міністерства вугільної промисловості.
У тому ж 1996 році його земляк Віктор Янукович також розпочне свій шлях угору, зайнявши крісло першого заступника Донецької облдержадміністрації. У 2005 році їм чомусь щастить. Філатов - лише головний інженер, Янукович - невідомо де.
Наступного року фортуна знову усміхається "донецьким". Один стає прем'єр-міністром, а інший - першим заступником начальника ДП "Донецька залізниця". Певно, у ці роки Філатов і здобув свої професійні навички.
У його оточенні ці злети і падіння пояснили просто: хрещеним батьком сина Родіона став Янукович. До речі, студент Родіон донедавна був членом комісії з питань протидії та виявлення корупції Донецького національного університету.
Лише за неповними даними внутрішньої перевірки, яку проводило Головне управління контролю та внутрішнього аудиту "Укрзалізниці", Філатов організував зловживань на сотню мільйонів гривень. Однак цього виявилося замало.
Кабмін звільнив Філатова з посади через зловживання на "Південній залізниці". Тепер так звана Вільна профспілка південної залізниці - ВППЗ - активно бореться за повернення Філатова. Навіть оголосила про безстрокову акцію біля Кабміну.
Цікавий факт: нападки Вільної профспілки харківської вагонної дільниці №1 на "Південну залізницю" у жовтні 2012 року закінчилися тим, що суд зобов'язав профспілку сплатити ПЗ більше 96 тис грн за завдання шкоди діловій репутації. Філатов "закрив" це питання і отримав кишенькову профспілку.
Попри звільнення з посади Олександр Філатов досі веде “соціальний діалог” на сайті “Південної залізниці”. Натисніть для збільшення |
У цьому контексті слід згадати і про Об'єднання вільних профспілок. Її голова Сергій Москалець має неабиякі політичні амбіції. У 2012 році він висувався в нардепи по 146-му кременчуцькому округу.
Його довіреною особою був Сергій Лашко, який очолює ВППЗ. А 2013 року вони разом святкували "першотравень" у колоні… кременчуцьких комуністів. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
Серед "партнерів" цих профспілок, зі списком яких можна ознайомитися на сайті ВППЗ, значаться здебільшого міжнародні прокомуністичні організації та організації, що захоплено підтримують сепаратистські настрої в Україні.
Структура, яку в інтернет-спільноті залізничників називають "самопроголошеною профспілкою", не має жодного стосунку до захисту прав робітників. Такі "профспілки" байдужі до люстрації, очищення від корупціонерів і соціальної справедливості. Вони діють за принципом "хто платить, той замовляє музику".
Колишній керівник "Південної залізниці" - лише один представник "когорти ображених". Це плем'я втратило контроль над "Укрзалізницею", але хоче повернутися саме і повернути старі схеми, щоб і далі годувати "сім'ю". Філатов і йому подібні ще не зрозуміли: поїзд пішов, і зворотного квитка у них нема.
P.S. Численні спроби зв'язатися з Філатовим і його помічниками для отримання коментаря не увінчалися успіхом.