Купувати онлайн стало легше
Тепер частина покупців, які раніше користувалися послугами онлайн-магазинів, зможуть вирушити у самостійне плавання. Їм, очевидно, уже не доведеться обрізати цінники, розбирати пристрої та занижувати митну вартість товару.
Любителі інтернет-шопінгу можуть радіти: їх можливості розширилися.
З 1 липня набула чинності нова редакція Митного кодексу.
Вона передбачає, що вартість товарів, які можуть ввозитися громадянами України на митну територію України без сплати податків через сухопутні та морські пункти пропуску становить 500 євро, повітряним сполученням - до 1 тис євро, а поштою - до 300 євро.
В попередній редакції обмеження становило 300 євро, до якого не включалася вартість пересилання самого товару.
Ця зміна є доброю новиною в першу чергу для тих, хто хоче купувати через інтернет брендовий одяг. Наприклад, шкіряна куртка відомого виробника в Європі коштуватиме 350-600 євро. Раніше, щоб уникнути спілкування з митниками, потрібно було знайти спеціальну технологію. Тепер - можна не переховуватися.
На жаль, в Державній митній службі не змогли оцінити, наскільки зростуть обсяги відправлень з-за кордону у другому півріччі. Також невідомо, чи будуть введені обмеження на придбання, якщо товари будуть ввозитись занадто часто.
У відомстві навіть не знають, які товари та прилади заборонено надсилати фізичним особам, і отримання яких може сприйматися як скоєння протиправних дій.
Хто є клієнтами інтернет-магазинів одягу
Тимчасом готовність купувати за кордоном серед українців досить велика. Про це свідчать дані опитування, проведеного компанією iVOX Ukraine.
На запитання "Чи будете ви робити більше покупок в закордонних інтернет-магазинах, якщо можна буде ввозити в Україну товари на 100 євро безмитно?", 23% респондентів відповіли ствердно. Ще чверть вважають, що "скоріше, будуть".
Третина опитаних поки не визначилася. Вочевидь, вони чекатимуть на позитивний досвід знайомих, колег чи друзів.
Джерело: iVox Ukraine |
Найбільше респондентів, які "точно будуть" або "скоріше будуть", зосереджені у двох вікових групах: 16-29 та 30-44 років. Абсолютно впевнених у першій групі нараховується 24%, а в другій навіть на 1 відсоток більше.
Джерело: iVox Ukraine |
Ще один цікавий аспект: більшу готовність до інтернет-шопінгу виявляють чоловіки. Тих, хто "точно будуть", серед них нараховується 26%, тоді як жінок - 19%.
Буму інтернет-торгівлі не буде
До прийняття змін до Митного кодексу в Україні працювало багато посередників, які ввозили з-за кордону одяг. Інколи вони використовували в роботі спеціальні схеми, які дозволяли ввезти дорогий товар як більш дешевий. Втім, завжди лишався шанс, що прискіпливий митник захоче перевірити, скільки товар коштує насправді.
Тепер частина покупців, які раніше користувалися послугами онлайн-магазинів, зможуть вирушити у самостійне плавання. Їм, очевидно, уже не доведеться обрізати цінники, розбирати пристрої та занижувати митну вартість товару.
"Ті, хто раніше купували в закордонних інтернет-магазинах, тепер купуватимуть частіше. Культура таких покупок розвивається, і українських онлайн-покупців стане більше", - вважає менеджер агентства інтернет-рішень "Ідеал" Віталій Шевелєв.
Полегшення купівлі у закордонних магазинах може певним чином торкнутися бізнесу існуючих в Україні посередників. Тих самих, які возять одяг з-за кордону на замовлення. Проте перерозподілу ринку не станеться.
"Покупки онлайн за кордоном можуть скласти конкуренцію, перш за все, вітчизняним онлайн-магазинам. Все залежить від виду продукції. Вплив на продажі товарів, які продаються в мережі, наприклад, спорттовари, сукні, светри, буде вищим, а продавцям, наприклад, костюмів варто турбуватися менше", - вважає Шевелєв.
Почуватися у безпеці традиційні ритейлери можуть не лише через це. На думку експертів, ті, хто мають зрадіти збільшенню порогу безмитного ввезення до 1 тис євро, не є пересічними покупцями українських магазинів та торгівельних центрів.
Фото eksmagazyn.pl |
"Перетинання аудиторій мале, тож інтернет-ритейлери і мережі магазинів відтоку не відчують. Купуючи у звичайному магазині, покупець може приміряти та тестувати товар. Він відчуває себе безпечніше, бо забирає товар відразу і платить у простий спосіб", - вважає директор компанії з консультування магазинів IDNT Микола Чумак.
Є ще одна причина, чому посередники можуть почуватися спокійно: далеко не кожен інтернет-магазин за кордоном доставляє товари до України і не кожний з них приймає картки, випущені українськими банками.
Разом з тим, поки не відбудеться і великого зростання на ринку посередників. В певній мірі розвиток цього бізнесу стримує специфіка роботи українських інтернет-магазинів. Більшість онлайн-крамничок насправді ними не є. Замовлення в них найчастіше відбувається в телефонному режимі, а сам товар оплачується готівкою.
"Наші інтернет-магазини можна назвати "телефонними магазинами". Обмеженням для збільшення аудиторії іноземних інтернет-магазинів є низька фінансова та інтернет-грамотність українців. Телефоном замовляють через те, що не всі довіряють оформленню сплати через інтерфейс сайтів", - говорить Чумак.