Мобільні додаткові послуги: успіхів немає
Порівняно з 2006 роком ринок контент-послуг виріс приблизно на один процентний пункт, із чотирнадцяти відсотків до п'ятнадцяти. Одночасно продовжує зменшуватися частка SMS. Але повільними темпами. Частка контент-послуги постійно збільшується. Але у бу
Дослідницька компанія "ComNews Research" розповсюдила нові дані щодо ринку додаткових послуг у мережах стільникового зв'язку України. Відповідно до прийнятих у галузі мобільного зв'язку традицій, "базовою" вважається послуга голосової телефонії. Все інше визначається саме як "додаткові послуги".
Згідно з дослідженням, сукупна вартість додаткових послуг, наданих у мережах стільникового зв'язку України в першій половині 2007 року, досягла 214,2 MUSD, що становить 12,1% від сукупних доходів операторських компаній. Більшу половину - 52 відсотки - забезпечила послуга повідомлень (SMS та MMS). Ще 24 відсотки випали на передачу даних. Частка контент-послуг, що їх надають абонентам самі оператори чи провайдери контент-послуг, становить 15 відсотків.
Загальний обсяг ринку контент-послуг за перше півріччя становив 32 MUSD. За оцінками "ComNews Research", за підсумками 2007 року цей сегмент зросте на 27 відсотків - до 80 MUSD (у 2006 році – 63 MUSD).
На думку експертів, такі низькі показники додаткових послуг у цілому (для порівняння, у Великобританії частка VAS сягає 25%, у Польщі та Чехії - 20%) свідчать про певні проблеми, наявні у операторів стільникового зв'язку. В той же час за розвитком контент-послуг Україна не відрізняється від більшості країн Європи, де на їхню частку випадає від одного до півтора відсотків сукупного доходу. В Україні цей показник навіть дещо більший - 1,8 відсотка.
За словами директора "ComNews Research України" Максима Благонравіна, порівняно з 2006 роком ринок контент-послуг виріс приблизно на один процентний пункт, із чотирнадцяти відсотків до п'ятнадцяти. Одночасно продовжує зменшуватися частка SMS. Але такими ж повільними темпами. "Частка контент-послуг постійно збільшується. Але у будь-якому разі наступного року половину всього ринку VAS так само становитимуть текстові повідомлення",- вважає експерт.
"Однією з ключових тез щодо майбутнього мобільного зв'язку, що їх сповідують оператори, є необхідність випереджальними темпами збільшувати доходи від контент-послуг. Це має захистити від ерозії чинної бізнес-моделі операторського бізнесу, що базується на власне голосовій телефонії", - вважає консультант компанії "Netton CG" Роман Хіміч. - "Дослідження "ComNews" свідчать, що оператори не впоралися із цим завданням - доходи від контенту становлять мізерну частку їхнього бізнесу. Мало того, вона майже не зростає з часом. Це означає, що компанії не готові до реалізації потенціалу мереж третього покоління. Вони не знають, чим заповнити велику "трубу" для передачі даних, що нею є такі мережі".
"Низька частка доходів від інтернет-контенту змушує операторів шукати шляхи збільшення таких доходів", - зауважує Благонравін. "З іншого боку, досі не зрозумілими залишаються межі можливого та бажаного. Яку частку мають становити надходження від контенту? Оператори заробляють певні гроші за допомогою контент-послуг, і це вже добре".