Facebook запропонує передплату на ЗМІ
Facebook планує ввести підписку на ЗМІ прямо в своєму мобільному додатку.
Про це пише The Wall Street Journal з посиланням на власні джерела.
Видавці давно чекали від компанії запуску такої функції, зазначає видання. Підписка запрацює до кінця 2017 року.
Як повідомляється, підписка розповсюджуватиметься тільки на той контент, який ЗМІ публікують повністю всередині Facebook - в сервісі Instant Articles. Також дискусії точаться навколо моделі монетизації - Facebook схиляється до того, щоб дозволяти користувачам читати частину статей в місяць безкоштовно, а решту - за передплатою.
Ще одне питання, яке активно обговорюється всередині компанії, - як саме Facebook буде проводити платежі за передплатою і ділитися виручкою з видавцями. Один з варіантів - Facebook буде сам приймати гроші за підписку, але всі отримані від користувачів за цю послугу гроші залишатимуться у видавців. Представник Facebook лише сказав WSJ, що компанія "працює з партнерами і вивчає різні способи, які допомогли б їм отримати більше доходів від соціальної мережі".
Нова функція Facebook стала б благом для видавців, які нарощують доходи від передплати на цифрові версії своїх ЗМІ, відзначає The Wall Street. Видавці довгий час були незадоволені тим, що Facebook активно поширює їх новини та при цьому не ділиться доходами від реклами.
За даними eMarketer, Facebook і Google - основні гравці ринку інтернет-реклами в США, в цьому році вони отримають 60% доходів всього ринку в країні.
"Допомога видавцям у продажу цифрового контенту, мабуть, найбільш значуща допомога, яку міг би надати Facebook світовій журналістиці", - вважають фахівці.
"Якщо Facebook дійсно створить успішну платформу для продажу підписки на ЗМІ, це повністю змінить ситуацію в медіаіндустрії", - кажуть вони.
Великі видавці закликали Facebook включити підписку в Instant Articles ще до запуску цього сервісу в травні 2015 року. Але ця ідея зустрічала великий опір всередині Facebook, так як компанія не хотіла створювати перешкоди між своїми користувачами і контентом, кажуть джерела видання.
Багато видавців скаржилися, що Instant Articles не приносять ЗМІ доходів, порівнянних із заробітками на власних сайтах видань. Причому заробляли ЗМІ майже тільки на рекламі в відеороликах: з 7,7 млн доларів, які видавці отримали від інтернет-сервісів, 6,5 млн доларів - доходи від відеореклами (в тому числі на сторінках ЗМІ на YouTube і Snapchat) і лише 1, 2 млн доларів - від розміщення текстів в сервісах на зразок Facebook.
Економічна правда