Українська правда

Кияни стали менше відвідувати магазини

20 липня 2015, 15:33

Кияни стали менше відвідувати магазини для того, щоб зробити велику закупівлю продуктів про запас (раз на місяць або рідше).

Про це йдеться у результатах дослідження динаміки купівельної поведінки Shopper Trends 2015.

Згідно із результатами, за останній рік акцент змістився більше на покупки за щоденними потребами або для приготування їжі. При цьому, у порівнянні з минулим роком, помітно зріс відсоток покупців, що здійснюють термінові покупки - з 9% в 2014 році, до 15% в 2015.

 натисніть для збільшення

Одночасно змінився і стиль здійснення покупки - значно більше людей у Києві, ніж у минулому році, заявляють що "бюджет на продукти строго розпланований", "я жорстко дотримуюся плану покупок" і що "є сенс вивчати дисконтні купони і листівки з промо" - можна сказати, що покупець став більш прагматичним і раціональним.

Майже всі опитані в Києві відзначають зростання цін на продукти, при цьому 57% покупців стверджують, що знають ціни на всі або більшість товарів; 37% не знають цін на всі товари, але помічають зміну цін.

Основна реакція жителів Києва на зростання цін - купувати тільки найнеобхідніші продукти (31%), купувати менше (30%) і брати товари зі знижкою (18%). В цілому, з промо акцій в магазинах київські покупці віддають перевагу знижці "тут і зараз" - 44%, "додатковому продукту безкоштовно" - 36% і тільки потім готові збирати бали і накопичувати бонуси.

 натисніть для збільшення

Незважаючи на те, що багато покупців стверджують, що стали купувати менше, середні витрати на продукти харчування та товари повсякденного попиту зросли на 3%, при цьому витрати на свіжі продукти (м'ясо, рибу, овочі і фрукти) скоротилися на 26%.

Середній чек також збільшився у багатьох видах покупки.

Крім того, у 2015 році дещо змінилася структура споживання.

Так, в 2015 році витрати на свіжі продукти (овочі, фрукти, м'ясо та рибу) становили 35% від усіх витрат на продукти харчування та товари повсякденного попиту, тоді як ще в 2014 році даний показник становив 45%. Після того як ціни виросли, кияни в першу чергу відмовилися від риби, м'яса, овочів і фруктів.

Також, згідно із дослідженням, в 2015 році кияни стали менше витрачати грошей в супермаркетах і гіпермаркетах, і частина покупців переключилася на інші канали, такі як дискаунтери і мінімаркети.

натисніть для збільшення

Так, жителі Києва все частіше відвідують магазини-дискаунтери (у 2014 році - 4 рази, 2015 рік - 7 разів на місяць), також стали частіше ходити і в супермаркети (у 2014 році - 14 разів, 2015 рік - 16 разів на місяць), при цьому незначно скоротивши частоту походів в гіпермаркети (2014 рік - 4 рази, в 2015 році - 3,5 рази в місяць).

Економічна правда