Населення перестало купувати квартири і машини
Загострення політичної та економічної ситуації різко погіршило споживчі настрої українців.
Про це пише "Комерсант-Україна" з посиланням на дані дослідницької компанії GfK Ukraine.
Початок 2014 був відзначений різким зниженням індексу споживчих настроїв, який розраховує дослідницька компанія GfK Ukraine.
У січні він становив 72,5, що є найгіршим показником з квітня 2011 року.
У порівнянні з груднем індекс знизився на 7,8 пункту. Найбільше падіння спостерігалося в північному та західному регіонах України. У GfK Ukraine відзначають, що таке різке зниження викликане тривалою політичною кризою в країні.
Найбільше українці сумніваються у зміні свого особистого добробуту, а також доцільності здійснення великих покупок.
Відповідні індекси знизилися на 9,5 пункту і 9,7 пункту. Як результат - у січні кількість покупок, здійснених українцями, скоротилася.
"У першій половині місяця ми спостерігали зростання продажів, що пов'язане з виплатою в кінці грудня - початку січня зарплат бюджетникам. Проте починаючи з 17 січня зазначалося їх різке падіння" , - каже співвласник "Фокстрот. Техніка для дому" Валерій Маковецький.
Він додав, що за підсумками січня продажу в мережі знизилися приблизно на 10% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Власник мережі Zeebra (мережа магазинів Butlers, SIX, IAM, Glossip) Дмитро Єрмоленко раніше говорив, що продажі в їх мережі різко знизилися починаючи з 19 січня.
"Політична ситуація в країні та акції протесту на Майдані негативно впливають на споживчі настрої. У пікові дні протистояння на Майдані продажу могли знижуватися на 20-30%" , - розповідав Єрмоленко.
У продовольчих мережах також відзначають зниження продажів, хоча і не таке значне.
"Продажі в нашій мережі не вийшли на запланований рівень. Найнижчі з них припали на Київ, де у людей спостерігалися більш негативні настрої, ніж у регіонах", - говорить співвласник мережі "Фуршет" Ігор Баленко.
Втім, в мережі "Велика кишеня" відзначають, що продажі в їхніх магазинах у січні 2014 зросли на 5% порівняно з січнем минулого року, однак при цьому в компанії не пояснили причин такого зростання.
Роздрібний оператор з продажу побутової техніки та електроніки Comfy відзначає, що в їхніх магазинах, навпаки, спостерігається збільшення попиту.
"Люди очікують підвищення цін на товари внаслідок девальвації гривні. Тому вирішують купувати зараз. Ціни в наших магазинах на більшу частину товарів поки не змінилися, так як ми ще продаємо складські запаси" , - говорить генеральний директор Comfy Геннадій Вербиленко.
За його словами, мережа вже отримала попередження від постачальників про зміну ціни на товари в гривні.
"В інших великих мережах облік ведеться в гривні, тоді як у нас - у доларах. Тому, можливо, у них і зросли продажі. Якби ми рахували в гривні, тоді б у нас було зростання" , - пояснює Маковецький.