Українські телеканали підозрюються в "рейтингових" маніпуляціях
Зростання рейтингів Нового каналу, ТВі, Максі-ТВ і Меню-ТВ в окремі періоди з травня 2008 по лютий 2012 року, найімовірніше, пояснюється маніпуляціями з показниками, а також підкупом частини респондентів.
Про це йдеться в звіті міжнародного детективного агентства Kroll і компанії GfK, пише "Комерсант-Україна".
У тексті документа, яким володіє видання сказано: "Кожне популярне шоу (на Новому каналі) дивилися 80% підозрюваних в підкупі сімей, а серед інших глядачів - тільки 10%. Повинна бути серйозна причина для таких показників у кожному конкретному сегменті і часовому проміжку. Найбільш вірогідне пояснення цього - маніпуляції".
У звіті наголошується, що ні справжність інструкції, ні незаперечні докази того, що підозрілі сім'ї слідували інструкціям, не встановлені.
Так, експерти відвідали 14 таких сімей, і всі вони "давали правдоподібні пояснення своїх глядацьких переваг і не знали про інструкції".
Ці родини також наполягають на тому, що їх "ніхто не просив змінювати свої глядацькі вподобання".
"Завданням Kroll було розслідування корупції в GfK Ukraine як можливої причини маніпуляцій даними, якщо такі маніпуляції мали місце. Ми не знайшли переконливих доказів корупції в GfK Ukraine", - повідомив керуючий директор нью-йоркського офісу Kroll Роберт Вітеретті.
Керівництво телеканалів заперечує звинувачення.
Документ Kroll і GfK підготували в рамках розслідування витоку інформації в GfK Ukraine, на підставі якої відбувається продаж ТВ-реклами в Україні.
29 серпня звіт був представлений Індустріальному телевізійному комітету.
Проведення аудиту почалося після заяви директора каналу RuMusic Рудольфа Кірноса про те, що невідома приватна структура отримала базу контактів респондентів дослідження, що є конфіденційною інформацією, і здійснила їх підкуп.