Українська правда

Morgan Stanley підвів Facebook з організацією IPO

19 червня 2012, 16:54

Керуючий директор Morgan Stanley Майкл Граймз переконав керівництво Facebook довірити його інвестбанку організацію IPO, відсунувши на другий план інших андеррайтерів.

Він порівняв розміщення з автомобілем, керувати яким повинен один водій, і обіцяв директорам у разі провалу операції "підставити своє горло", якщо їм захочеться його задушити, пишуть "Ведомости" з посиланням на The Wall Street Journal.

Якщо для Facebook розміщення можна вважати досить успішним (компанія залучила 16 млрд доларів), то для інвесторів воно виявилося, навпаки, невдалим: з початку торгів 18 травня капіталізація соціальної мережі скоротилася на 22 мільярди доларів.

Інвестори обрушили свій гнів на фондову біржу Nasdaq: через технічні неполадки в перший же день торгів вони були змушені торгувати всліпу, не знаючи, чи пройшла їхня заявка, і в результаті втратили великі гроші.

Однак у подальшому падінні акцій Nasdaq не винна.

Хоча до кінця минулого тижня папери Facebook піднялися на 10%, в порівнянні з ціною розміщення вони втратили 21%.

За даними Dealogic, жодна американська компанія з капіталізацією від 1 млрд доларів не переживала настільки глибокого падіння в перший же місяць після IPO.

The Wall Street Journal опитала банкірів з Уолл-стріт, брокерів, інвесторів і директорів компаній з Кремнієвої долини.

Як випливає з їхніх розповідей, за кілька тижнів до IPO банк Morgan Stanley і особисто Майкл Граймз з директором Facebook прийняли ряд рішень, що призвели в сумного для інвесторів підсумку.

Джерела розповіли, як під час консультацій з Facebook представники Morgan Stanley зробили кілька незвичайних (а, вірніше, досить дивних) рішень.

По-перше, інші андеррайтери - інвестиційні банки J. P. Morgan Chase і Goldman Sachs - виявилися відрізані від багатьох зустрічей з найбільшими інституційними інвесторами, і тому їм було важко оцінити реальний попит на папери соціальної мережі.

Незважаючи на заперечення Goldman Sachs, Граймз підтримав ідею збільшити кількість виставлених на продаж акцій, одночасно підвищивши їх вартість (як правило, лід-менеджери намагаються цього уникати).

Крім того, Morgan Stanley виділив 26% акцій IPO для індивідуальних інвесторів, хоча зазвичай в таких випадках обмежуються 15%.

Тому багато дрібних інвесторів отримали цінні папери, на які навіть не сміли розраховувати - і понесли збитки.

Facebook IPO Morgan Stanley