Росіяни не дозволили транспортувати "вишку Бойка"
Транспортування плавучої бурової платформи "Петро Годованець" зіткнулося з неочікуваною перешкодою.
Завадити її переходу до України спробувала Росія, пише "Україна молода".
Видання нагадує, що платформу з верфі-виробника Keppel у Сінгапурі до турецького Гіресуна доставили в розібраному вигляді - інакше її довгі стояки не пройшли б під мостами через протоки Босфор і Дарданелли.
В Україні технічних можливостей змонтувати таку вишку немає, тож довелося обрати порт, розташований якомога ближче до наших кордонів і оснащений усім необхідним для відповідних монтажних робіт.
У бухті Гіресуна три сотні фахівців працювали над монтажем бурової цілу зиму.
Тестування бурової після відновлення в Туреччині завершилися наприкінці квітня. Після цього вишку показали українським журналістам і запевнили, що ось-ось вона вийде в море.
Оскільки виводити такий вантаж у відкрите море доволі ризиковано, був обраний шлях понад берегом - через територіальні води Грузії (поруч із кордоном якої розташований Трабзон) та Росії.
Проте, за даними джерел видання, на російському відтинку виникли проблеми із дозволом на перетин морських кордонів РФ.
"Однією із причин затримки могло стати недотримання норм морського законодавства, згідно з якими для проходження таких нестандартних плавучих засобів висуваються додаткові вимоги", - пояснив у коментарі виданню президент Київського міжнародного енергетичного клубу Q-club Олександр Тодійчук.
За даними "УМ", у п’ятницю, аби припинити затяжне очікування дозволу росіян, керівництво "Чорноморнафтогазу" вирішило відмовитися від російського маршруту.
"Петро Годованець" вирушив із Трабзона не на схід, а на захід - до порту Синоп, звідки має перетнути Чорне море "навпростець" до кримських берегів.
Як відомо, словосполучення "Вишка Бойка" є одним із символів тендерної корупції в Україні.
У 2011 році "Чорноморнафтогаз" на тендері придбав дві морські бурові установки за ціною 400 млн доларів кожна.
У першому тендері "Чорноморнафтогазу" взяли участь тільки дві, пов’язані між собою фірми. Ціна установки (400 млн доларів) виявилася на 150 млн доларів вищою, ніж у виробника.
У другому тендері взяли участь три посередники.
ЗМІ стверджували, що ринкова ціна другої установки також коливається близько 200 млн доларів. Натомість переможцем виявилася "Ризька судноверф" із ціною близько 400 млн доларів.