У Facebook визнали зниження темпів зростання напередодні IPO
Прибуток, виручка і норма прибутку Facebook скоротилися в I кварталі - незважаючи на стійке зростання числа користувачів.
Оголошення про результати діяльності зроблено всього за кілька тижнів до IPO соціальної мережі, для якого компанія оцінює себе в 77 млрд доларів, пишуть "Ведомости".
Виручка компанії на початку цього року скоротилася майже на 7% в порівнянні з IV кварталом 2011 року, становивши 1,06 млрд доларів.
Річні темпи зростання також скоротилися, 45% в порівнянні з I кварталом минулого року; в IV кварталі річний ріст був 55 %, в III кварталі - більше 100%.
Чистий прибуток у I кварталі становив 205 млн доларів, що на 32% менше, ніж у попередньому кварталі, і на 12% менше, ніж роком раніше.
Норма операційного прибутку впала до 36% з 53% в I кварталі 2011 року; навіть якщо не враховувати витрати, пов'язані з акціями, які використовувалися для винагороди співробітників (рік тому таких витрат практично не було), норма операційного прибутку становила 45%.
Фінансові показники погіршилися, незважаючи на стрімке зростання користувачів: за підсумками березня їх було 901 млн, що на 33% більше, ніж рік тому.
Більше половини з них, 488 млн, заходять в мережу з мобільних телефонів, повідомила Facebook.
Падіння виручки компанія пояснила "сезонними трендами" в рекламному бізнесі: на початку року рекламодавці витрачають менше коштів, ніж перед новорічними святами.
Крім того, число користувачів швидко росло на тих ринках, де Facebook отримує менше доходу у розрахунку на одного користувача.
У I кварталі компанії дійсно дещо знижують витрати на рекламу, однак у Google, наприклад, виручка в I кварталі не змінилася в порівнянні з IV кварталом, відзначає в техноблозі Financial Times.
Крім того, в лютому Facebook радикально переробила рекламні формати, тому рекламодавці могли взяти паузу, а проте залишається незрозумілим, як вони в підсумку до них поставляться.
У майбутньому ефект сезонності може виявитися більш яскравовираженим, йдеться у звітності Facebook.
"Ми вважаємо, що Facebook переживає перехідний квартал, і ситуація може зберегтися і в II кварталі, - говорить Дебра Вільямсон, аналітик eMarketer. - Facebook зараз робить зусилля, щоб отримувати більше доларів від провідних брендів-рекламодавців; нещодавно вона ввела нові рекламні продукти, націлені на таких рекламодавців. Поки що ми взагалі не бачимо, який вплив це справило".
Погіршення показників прибутку пов'язане зі значним зростанням витрат - до 677 млн доларів із 343 млн доларів роком раніше, що пояснюється масштабними інвестиціями в інфраструктуру та наймом персоналу.
Штат компанії за рік виріс з 2431 до 3539 осіб.
Крім того, у видатках були враховані витрати на акції, видані в якості винагороди.
"Ми спостерігаємо уповільнення темпів зростання (Facebook), а це завжди негативний фактор", - сказав The Wall Street Journal Луї Кернер, засновник Social Internet Fund, який інвестує у соціальні медіа, але не володіє акціями Facebook.
Можливо, компанії слід виділити кошти на поглинання і інші великі витрати зараз, поки вона ще є непублічною, говорить Пітер Фелві, засновник інвестбанку Falvey Partners; тоді після травневого IPO вона зможе продемонструвати показники вище очікуваних.
У квітні Facebook зробила два великі придбання - купила у Microsoft 650 патентів за 550 млн доларів і поглинула Instagram за 1 млрд доларів (у цій угоді 300 млн доларів виплачуються грошима, а решту - 23 млн акцій Facebook, кожна з яких оцінена в 30,89 долара).
Виходячи з ціни акції, розрахованої для угоди з Instagram, Facebook оцінює себе в 77 млрд доларів, розповіли кілька людей, близьких до компанії.
Тим часом раніше люди, знайомі з планами Facebook, оцінювали її ринкову капіталізацію після IPO в 75-100 млрд доларів.