На "Конті" Колеснікова заробляє брат Ахметова і сім`я покійного гендиректора "Шахтаря"
Колесніков отримує прибутки від "Конті" через роялті (відрахування автору товарного знака), тим самим заощаджуючи на сплаті податків.
Кондитерська група "Конті" восени провела рестайлінг, після якого її назву стали писати латиницею – Konti, пише Forbes-Україна.
Ця та ще 130 торгових марок зареєстровані в "Укрпатенті" на віце-прем'єра Бориса Колеснікова - засновника "Конті" і агрохолдингу АПК-інвест ".
У декларації Колесніков зазначив, що його загальний дохід за 2010 рік склав 164,5 млн гривень.
Сам Колесніков уточнив, що майже вся сума надійшла від "Конті". Ні в 2010, ні у попередні роки "Конті" своїм акціонерам дивіденди не платила.
"Роялті як і дивіденди, - це спосіб перерахування грошей компанією своєму бенефіціару", - говорить засновник девелоперської компанії "ХХІ століття" Лев Парцхаладзе, що володіє 30 торговими марками.
Роялті, або регулярні відрахування автору товарного знака, як метод розподілу прибутку має істотну перевагу над дивідендами.
Виплачуючи своєму власникові гонорар за користування його інтелектуальною власністю, компанія заощаджує на податках.
Законодавство дозволяє відносити частину платежу на валові витрати і тим самим зменшувати податок на прибуток.
У проект Податкового кодексу була включена норма, що забороняє відносити роялті до валових витрат: ідея авторів полягала в тому, щоб закрити цю лазівку.
Колесніков ініціативу підтримав: нічого, мовляв, українським компаніям переводити гроші в офшорні зони, коли не збалансований бюджет.
Однак законодавці натрапили на хвилю обурення представництв великих іноземних компаній. Пішли на компроміс: роялті вирішили до валових витрат не включати, при умові, що їх сума не перевищує 4% від обороту.
"Конті" не розкриває ні розміру виплачених роялті, ні його розподілу між одержувачами.
Колесніков категорично відмовився відповідати на ці питання. Суму, яку він вказав у декларації про доходи за 2010 рік, - це майже 4% консолідованої виручки його кондитерської групи.
Колесніков далеко не єдиний правовласник торгових марок "Конті".
Разом з ним частиною знаків, використовуваних кондитерською компанією, володіє авторський колектив, до якого входять два народних депутата - регіонали Сергій Кий та Юрій Чертков, старший брат Рената Ахметова Ігор, син донецького бізнесмена Михайла Ляшко В'ячеслав, а також дружина покійного гендиректора ФК "Шахтар" Жигана Такташева Раїса з дітьми Ельмірою і Ренатом.
Перерахування прізвищ партнерів викликає у Колесникова неприховане роздратування.
"Чому я повинен про них говорити? - підвищує голос віце-прем'єр. - Це міноритарії!".
За його словами, безпосередньої участі в управлінні бізнесом ні він, ні партнери не приймають.
Нагадаємо, 6 грудня 2011 року "Конті" на безальтернативній основі виграла державний тендер на майже 90 млн гривень, уклавши договір з Виконавчою дирекцією Фонду соцстрахування з тимчасової втрати працездатності загальною сумою понад 88 млн гривень.
Предметом договору є 4 млн 184 тис 170 дитячих новорічних подарунків, які "Конті" мала поставити в усі регіони України з 8 по 17 грудня.
Компанія "Конті" відома на ринку України та країн СНД з 1997 року.
Частка компанії "Конті" в загальному обсязі виробництва кондитерських виробів в Україні становить 14%.
Щомісяця на фабриках групи (Донецька кондитерська фабрика, Костянтинівська кондитерська фабрика, Горлівська кондитерська фабрика, Курська кондитерська фабрика) виготовляється 17 тис тонн продукції - близько 11 тис тонн в Україні і 6 тис тонн в Росії.
Щорічно компанія експортує близько 30% виробленої продукції.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"