Київське метро модернізують за "кіотські" кошти
Значну частину коштів, виручених від продажу парникових квот Японії, планується використовувати на модернізацію поїздів Київського метрополітену.
У 2012 році Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ) спільно з японськими компаніями Mitsubishi і Itochu почне модернізацію вагонів для КП "Київський метрополітен", пише газета "Комерсант-Україна".
За словами голови правління КВБЗ Євгена Хвороста, вартість проекту перевищить 100 млн. доларів, із яких 60% складуть кошти, одержані в 2009 році від продажу Японії квот на викид парникових газів в рамках Кіотського договору, іще 40% "Київський метрополітен" візьме в кредит.
У "Київському метрополітені" пообіцяли прокоментувати цю заяву пізніше.
Хворост уточнив, що японські компанії поставлять системи електроприводу і управління, а Крюківський завод забезпечить їх установку.
Проект передбачає модернізацію близько 200 вагонів з понад 750, які є у парку метрополітену.
На модернізованих вагонах розроблені ще в 1970-х двигуни постійного струму будуть замінені на двигуни змінного струму, що дозволить економити до 30% електроенергії.
Участь у модернізації японських компаній пояснюється тим, що кошти, які планується направити на цей проект, були отримані в результаті укладення в 2009 році угоди між Нацагентством екологічних інвестицій та інновацій (зараз ГАЕІ) і японською Організацією з розробки нових енергетичних та промислових технологій (NEDO).
В результаті Україна отримала більше 3 млрд. гривень, продавши Японії право на викид 30 млн. одиниць встановленої кількості (ОВК; відповідає 1 тонні СО2).
Як відомо, згідно з нормами Кіотського протоколу, виручені таким чином кошти можуть бути реалізовані лише за схемою "зелених" інвестицій, яка передбачає закупівлю енергозберігаючого обладнання у покупця вуглецевих квот.