Споживчий настрій українців впав до рівня початку 2010 року
Індекс споживчих настроїв в Україні в січні різко знизився на максимальний рівень з серпня минулого року - на 7,3 пункти, до 75,1 пунктів.
Говориться у звіті GfK Ukraine і Міжнародного центру перспективних досліджень, пише видання "Комерсант-Україна".
Загальний показник споживчих настроїв впав до річного мінімуму - 74,3 пункти.
Ці результати отримані в ході проведеного в січні опитування 1000 чоловік у віці від 15 до 59 років.
Найзначніше - на 9,9 пункти, до 69,6 пунктів, знизилася оцінка нинішнього економічного стану, в той час як індекс економічних очікувань впав на 5,5 пункти, до 78,7.
Єдиним зафіксованим поліпшенням стало незначне зниження індексу очікувань динаміки безробіття. Однак цей індекс як і раніше залишається дуже високим - 127,4 пункти, що означає високі очікування зростання безробіття.
Низьку оцінку нинішньої економічної ситуації в Україні громадяни компенсували більш високим рівнем економічних очікувань.
Примітно, що індекс споживчих настроїв на початку 2010 року демонстрував стабільне зростання і вже в травні досяг максимального значення - 97,1 пунктів.
Однак підвищення у серпні цін на газ для населення і очікування зростання цін на комунальні послуги призвели до того, що вже в серпні він впав до 73,7 пункти.
Січневий спад споживчих настроїв означає початок нового тренда, впевнені у МЦПД.
"Якщо не вважати поліпшення настроїв у грудні, що можна пояснити передсвятковим настроєм, період спаду почався ще в листопаді, а січневий спад виявився найбільш різким", - відзначає заступник керівника МЦПД Максим Борода.
Він пояснює це зростанням інфляційних очікувань населення - відповідний індекс у січні виріс на 3,4 пункти і досяг 187,6 пунктів.
Це означає, що, незважаючи на гальмування темпів інфляції, більшість населення очікує різкого зростання цін.
У зв'язку з цим Борода прогнозує, що зниження індексу продовжиться як мінімум кілька місяців.
"Інфляційні очікування дуже сильні, і навіть у разі стабілізації цін населенню необхідний період для заспокоєння", - пояснює він.
Погіршення споживчих настроїв може зробити негативний вплив на ВВП.