У Азарова не всі хочуть обкласти імпорт пального митом
Введення в Україні мит на імпортні нафтопродукти негативно вплине на ринок країни, значно скоротить імпорт пального, знизить податкові надходження до державного бюджету.
До такого висновку дійшли в Міністерстві фінансів та Міністерстві економічного розвитку і торгівлі країни, передає Oilnews.
Зокрема, в направленому уряду листі Мінфіну зазначено, що в результаті введення мита бюджет може щорічно недоотримувати платежі на суму до 13 млрд. гривень.
Мінекономрозвитку і торгівлі, в свою чергу, в листі до влади вказує на недоцільність введення мита, оскільки рівень імпорту не є загрозливим для внутрішнього виробника.
Дослідивши ринок, міністерство встановило, що в 2008 році в порівнянні з 2007 роком рівень імпорту дизельного пального і бензинів в балансі України збільшився на 61%.
Разом з тим в 2009 році рівень імпорту пального в балансі впав на 30% і наблизився до рівня 2007 року, зазначено в листі Мінекономрозвитку і торгівлі.
При цьому, як зазначає відомство, причиною зростання імпорту нафтопродуктів в 2010 рлці є ввезення їх одним імпортером - компанією "Лівела", яка, на відміну від інших імпортерів, ввозить в країну нафтопродукти без сплати акцизу і ПДВ.
У Мінекономрозвитку і торгівлі підкреслюють, що в балансі імпорту за січень-листопад 2010 року на частку "Лівели" припало 27% від усього обсягу ввезених бензинів, 28% - загального обсягу ввезення дизпалива.
Крім того, відомство, посилаючись на дані Мінфіну про імпортні ціни на нафтопродукти і ціни українських заводів, прийшло до висновку, що ініціюючи введення мит Міністерство енергетики та вугільної промисловості в записці про необхідність цього заходу невірно виклало рівень співвідношення цін імпорту і українських нафтопродуктів.
"Згідно з висновками Мінфіну, показники статистичної інформації Міненерговугілля не відповідають офіційним даними, а саме вартість бензинів і дизельного пального вітчизняного виробництва завищена приблизно на 30%", - зазначено в листі Мінекономрозвитку і торгівлі.
Крім цього, міністерство повідомляє, що Міненерговугілля у своїх обгрунтуваннях щодо необхідності мит занизив середню митну вартість бензинів.
"За даними Держмитслужби, середня митна вартість імпортованих бензинів вище відповідних показників Мінпаливенерго на 1,6-4,9%", - підкреслюється в листі відомства.
У міністерстві вважають за доцільне обрати інші заходи підтримки українських виробників з метою стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів.
Згідно з листом, Мінфіну слід скоординувати роботу Державної податкової та Державної митної служб для проведення перевірок правильності нарахування та сплати податків, зборів імпортерами нафтопродуктів.
У свою чергу, Міненергоугля слід розробити і вжити заходів щодо прискорення реконструкції та модернізації українських НПЗ, вважають в Мінекономрозвитку і торгівлі.
Як повідомлялося, міністр палива і енергетики Юрій Бойко 23 листопада 2010 року повідомив про те, що його відомство направило до Кабінету міністрів лист з пропозицією ввести з 2011 року мито на імпорт нафтопродуктів у розмірі 120 євро / тонну.
Пізніше заступник міністра Ігор Кірюшин уточнив, що дана ставка максимальна, і вона не буде введена в такому розмірі.
Тим не менш, на початку грудня Бойко звернувся до прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням встановити імпортні мита на бензини в розмірі 130 євро / тонну, на дизельне паливо - 80 євро / тонн, зріджений газ - 40 євро / тонну.
У грудні у зв'язку з наміром Міненерго ввести мита Асоціація "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" звернулася до прем'єр-міністра Миколи Азарова і в Адміністрацію президента Януковича з проханням не допустити закриття кордонів для імпортних нафтопродуктів.
У листі Асоціації відзначено, що з урахуванням підвищення акцизів введення мита на імпорт нафтопродуктів призведе до підвищення їх вартості в Україну на 20-22%, або на 1,5-1,7 гривні за 1 літр, і обмежить доступ на ринок палива, що відповідає стандартам Євро-4 і Євро-5.