Третина бензину в Україні - фальсифікат

Понеділок, 6 грудня 2010, 09:10

Близько 30% всього палива, що реалізується з автозаправних станцій в Україні, за даними Комітету захисту споживачів, не відповідає сучасним стандартам якості

"За останній рік кількість фальсифікату на АЗС різко зросла. Головна причина - відсутність ефективного контролю якості палива", - зазначив президент комітету Андрій Пасішник, пише газета "Дело".

За його словами, перш за все небезпека заправки підробленими паливом існує на небрендованих станціях, які конкурують з великими мережами, у тому числі торгуючи низькоякісним паливом.

Також нерідко зловживають мережі, що працюють під відомими логотипами за джоберською угодами.

Реклама:

"Шляхів появи фальсифікату на АЗС кілька. Окремі станції просто розбавляють якісне паливо різними компонентами бензинів чи іншими нафтопродуктами. Решта реалізують власне компоненти бензинів", - пояснює Пасішник.

У системі державних органів стежити за якістю нафтопродуктів уповноважений Держспоживстандарт.

Проте з 2008 року відомство практично не проводило перевірок АЗС.

Головна причина - відсутність фінансування. Так, у 2010 році на перевірки всіх видів товарів в держбюджеті було передбачено 1,8 млн. гривень.

При цьому тільки на контроль якості пального необхідно мінімум 15-20 млн. гривень

 щорічно.

Також Держспоживстандарт не перший рік має проблеми із закупівлею спеціалізованого обладнання для лабораторій, які дозволяють проводити необхідні аналізи.

"Якщо у 2011 році фінансування також не дозволить нам вирішити ситуацію з лабораторіями, необхідно буде домовлятися з приватними компаніями про можливе використання їх устаткування", - сказав керівник відомства Олександр Матвійчук.

Ще одна проблема в контролі якості нафтопродуктів - законодавство.

За законом, Держспоживстандарт зобов'язаний повідомляти компанію про плановану перевірку за 10 днів.

Природно, що до приходу ревізорів порушення усуваються. "Ми розробили законодавчі зміни, які дозволять проводити раптові перевірки АЗС, і сподіваюся, вони вже скоро будуть прийняті", - зазначив Матвійчук.

Пасішник відзначає, що нарівні з державним контролем необхідно створити систему громадського контролю.

"Наша організація вже проводила самостійно перевірки: відбирала паливо і відправляла на аналіз. Однак ми не можемо використовувати результати своїх перевірок, оскільки в законодавстві функції перевіряючого чітко закріплені за державою", - зазначив керівник громадської організації.

За словами експерта, щоб результати перевірок мали юридичну силу, надалі комітет має намір проводити перевірки спільно з Держспоживстандартом.

І за його словами, відповідні попередні домовленості вже досягнуті. "Відомство також зацікавлена в цьому, оскільки в законодавстві прописана вимога про залучення до ревізій громадськості", - додав Пасішник.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!