Українцям не вистачає грошей на органічні харчі

П'ятниця, 17 грудня 2010, 14:32

Попит на органічні продукти харчування набирає оберти популярності і кількість шанувальників.

Як відзначають учасники ринку, фактичний обсяг продуктів, вирощуваних у країні без використання пестицидів і хімдобрив, в цілому або по окремих культурах оцінити складно, пише видання "Экономические известия".

Врожайність на "органічних" угіддях, природно, нижча, тому, ймовірно, частка цих продуктів у валовому зборі сільгосппродуктів не перевищує 1%.

У натуральному вираженні це може означати валовий збір, наприклад, органічних овочів в Україні на рівні 30-40 тис. тонн.

Реклама:

Велика частина сертифікованих продуктів, виготовлених на території Україні, йде на експорт.

Труднощі існують і на законодавчому рівні. У зв'язку з тим, що в Україні не прийнятий закон про органічне виробництво, в країні немає правил, згідно з якими здійснювалась би сертифікація виробників органічної продукції.

Таким чином, на сьогоднішній день органи сертифікації орієнтуються на європейські правила сертифікації та маркування.

Також мало уваги цьому сегменту приділяють і торгові компанії.

За різними оцінками, річний обсяг світового ринку органічних продуктів складає від 40 до 50 млрд. доларів. Середні темпи зростання складають від 7% до 10%.

Щорічно під органічне сільське господарство в світі приділяється дедалі більше земель.

Зараз в Європі це понад 5 млн. га, в Північній Америці - 1,5 млн., в Австралії - близько 10 млн. га.

У розвинених країнах вже сформувався ринок органічних продуктів, в кожному великому супермаркеті є широкий вибір, дуже поширені "магазини здоров'я", впроваджені чіткі норми сертифікації та маркування.

Наприклад, в Британії в 2009 році три з чотирьох родин в тому чи іншому кількості купують органічні продукти харчування.

У Європі сформувалися повноцінні ринки органічної продукції в таких сегментах, як овочі та фрукти, молоко і молочні продукти, дитяче харчування, органічний текстиль, сільськогосподарська сировина для переробки - передусім зернові культури.

Згідно з останніми даними Міністерства сільського господарства США, на органічні продукти припадає 3% від загального обсягу ринку, а в країнах ЄС цей показник коливається від 2% до 7%.

Японія є лідером органічного ринку серед країн Азії.

Щорічно збільшується попит на органічні продукти в Китаї, Сінгапурі, Малайзії та Індії внаслідок збільшення платоспроможності споживачів.

Наприклад, органічний ринок в Індії за останні два роки зріс на 200%.

Визначити ситуацію в Україні неможливо через відсутність гарантій покупки саме органічної їжі.

У нас за обіцянку "органічності" продукту можуть "попросити" і вдвічі, втричі дорожче.

Згідно з результатами дослідження, проведеного компанією Appleton Mayer, велика частина - 60%, українців у великих містах України готові купувати екологічно чисті товари, навіть за умови, що їх вартість буде вище вартості стандартних товарів.

І лише 16% заявили, що їх не цікавлять такі товари.

Найбільше респондентів готові купувати подібні продукти вищі за вартістю стандартних на 10% -25% і 25% -40%.

Одночасно експерти Appleton Mayer з'ясували, що тільки 38% респондентів в Україні задоволені якістю продовольчих товарів.

Таким чином, екологічно чисті товари можуть бути гідною альтернативою стандартним товарах в Україну, при тому що попит на них починає поступово зароджуватися.

Найбільш актуальні для 39% респондентів екологічно чисті м'ясо та м'ясна продукція, для 36% - молоко і молочна продукція, для 29% - овочі і фрукти, а для 16% - хлібобулочні і макаронні вироби.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: