Київ не може вирішити, чиєю нафтою завантажити трубу
Київ і Мінськ підписали договір про транспортування нафти українською територією.
Проте, відповіді на запитання, в якому режимі працюватиме нафтопровід "Одеса - Броди", ці домовленості не дають, передає Радіо "Свобода".
За словами начальника управління зовнішньоекономічної діяльності "Укртранснафти" Михайла Кравченка, жодної конкретики поки ще немає, усі деталі мають бути прописані у контрактах.
"Факт той, що підписані договори. А якими точно маршрутами піде нафта, це буде записано у контрактах, які будуть підписані. А те, що підписали у Мінську, це комерційна таємниця двох компаній. А коли буде все готове (контракти), тоді й буде оприлюднено", - каже він.
Як повідомлялося, у кінці жовтня Білорусь і Венесуела підписали контракти на поставки до Білорусі впродовж 2011-2013 років щорічно по 10 млн. тонн венесуельської нафти.
А під час візиту президента Уго Чавеса до Києва сторони домовилися про транспортування венесуельської нафти.
Проте, як зазначав український віце-прем'єр Андрій Клюєв, наразі Україна вивчає доцільність використання нафтогону "Одеса-Броди" для транспортування цієї нафти та переведення нафтогону в аверсний режим.
"Ми зараз розглядаємо питання про роботу через "Одеса - Броди". Думаю, найближчим часом ми навіть качнемо пробну партію", - сказав Клюєв.
Інший варіант, про який говорять українські урядовці - це транспортування нафти залізницею.
Утім, за словами білоруського експерта з енергетичних питань Тетяни Маненок, такий варіант не вигідний Мінську, адже це на 30 доларів за тонну дорожче, ніж трубопроводом.
Саме тому, зазначає Маненок, білоруська сторона намагається домовитися про транспортування нафти через "Одеса-Броди".
Усередині листопада українська сторона планує зробити пробну прокачку нафти в аверсному режимі нафтогоном "Одеса-Броди" до Білорусі.
Наразі ж цей нафтопровід працює у реверсному режимі, транспортуючи російську нафту до терміналів українського порту "Південний".
Утім, досі немає і контракту на транспортування російської нафти українською територією.
Напередодні останнього візиту до Києва російського прем'єра Володимира Путіна, українські урядовці висловлювали впевненість, що ці контракти будуть підписані.
Проте, схоже, що російська сторона відмовилася давати гарантії щодо завантаження нафтогону.
Нині, за оцінками фахівців, українська мережа "Укртранснафти" завантажена приблизно на 20% від вхідної потужності.