Україна забрала собі авіадвигуни трьох країн
Суд дозволив Луганському авіаційному ремонтному заводу привласнити авіаційні двигуни, які надійшли для ремонту на підприємство з Іраку, Афганістану і Сирії.
Луганське підприємство отримувало авіаційні двигуни на ремонт у рамках зовнішньоекономічних договорів, які ще за СРСР уклало московське держоб'єднання "Авіаекспорт", інформує газета "Дело".
В основному це були агрегати ТВЗ-117МТ, вироблені запорізькою "Мотор Січ", які використовуються на військово-транспортних вертольотах сімейства "Мі", котрі при Союзі поставлялася в арабські країни.
Зокрема у 1989 році "Авіаекспорт" уклав контракт на ремонт 30 ТВЗ-117МТ з Міністерством оборони Сирійської Арабської Республіки.
У рамках цих домовленостей на луганський завод в 1992 році надійшло п'ять двигунів.
Раніше, в 1991 році ремонтне підприємство отримало два двигуни від Афганістану.
Також у 2010 році надійшло замовлення на ремонт 15 двигунів для Іраку. Всі замовлення стосувалися одного типу моторів ТВЗ-117МТ.
Як стверджують представники підприємства, роботи з ремонту комплектуючих так і не були оплачені.
Луганський завод для врегулювання цього питання звертався за роз'ясненнями як до "Авіаекспорту", так і до вітчизняної держкомпанії, яка нині займається експортними поставками українського озброєння, - "Укроборонсервіс".
Однак питання оплати так і не було вирішене.
До того ж представники авіазаводу відзначають, що з 1992 року по сьогоднішній день власники авіадвигунів так і не звернулися до них з вимогою повернути їх майно.
На підставі цього і було вирішено звернутися з позовом до суду з вимогою "визнати юридичний факт добросовісного заволодіння чужим майном".
Як стало відомо в липні, Ленінський районний суд Луганська задовольнив позов підприємства.
ТВ3-117 - сімейство авіаційних турбовальних двигунів, розроблений в 1965-1972 роках в ОКБ ім. Клімова. Випускається серійно з 1972 року на "Мотор Січ".
ТВ3-117МТ - модифікація для вертольотів Мі-8МТ/Мі-17 та їх модифікацій. Серійний випуск з 1977 року.