Румунія продовжує забирати в України "дунайський хліб"
Держпідприємство "Українське дунайське пароплавство" стурбоване скороченням кількості суден, які проходять глибоководним судновим ходом (ГСХ) "Дунай - Чорне море" після зниження Румунією тарифів на проходження Сулинським каналом.
Про це заявила начальник відділу управління якістю, стандартизації й сертифікації "Українського Дунайського пароплавства" Тетяна Тарасенко, повідомляє агентство "Українські Новини".
"Через те, що з 1 травня румунська сторона знизила тарифи на проходження суден Сулинським каналом, це негативно позначилося на суднопроходженнях по ГСХ "Дунай - Чорне море", - повідомила вона.
За її даними, румунська влада знизила тарифи для тих суден, які проходять канал в обидва кінці, і різко підвищила для тих, хто проходить його тільки в одну сторону.
"Таким чином, судновласникам стало не вигідно ходити в один кінець. Раніше, оскільки глибини Сулинського каналу більша, з вантажем судна йшли ним, а порожні - по ГСХ "Дунай - Чорне море". На жаль, це призвело до того, що морські судна взагалі не заходять у наші порти Дунаю", - зазначила Тарасенко.
На її думку, у цій ситуації необхідно активізувати переговірний процес між двома країнами й домогтися встановлення взаємовигідної тарифної політики в дельті Дунаю й в Україні, і в Румунії.
"Але поки румунська сторона тільки вголос заявляє про готовність проведення двосторонніх переговорів, але не поспішає їх проводити", - підкреслила Тарасенко.
Вона зазначила, що ця ситуація призводить до того, що Україна зазнає значних збитків внаслідок падіння інтересу до ГСХ.
Як повідомлялося, в 2009 році кількість проходжень суднами глибоководним судновим ходом "Дунай - Чорне море" збільшилася порівняно з 2008 роком на 13,4%, або на 167 до 1 413 суднопроходжень.
ДП "Дельта-лоцман" має намір завершити будівництво каналу "Дунай - Чорне море" до кінця 2011 року.