Скаргу "Антонова" на ВПС США розглянуть в прискореному режимі
Головне контрольне управління (GAO) США взяло до розгляду скаргу американо-українського консорціуму US Aerospace/"Антонов" на ВПС США.
Протест буде розглянутий в прискореному режимі - за 65 днів замість відведених ста, повідомляє агентство "УНІАН".
Таким чином, рішення у справі GAO винесе 6 жовтня 2010 року, а не 10 листопада, як передбачалося раніше.
Суть скарги полягає в тому, що американські військові відмовилися прийняти заявку партнерів на участь у тендері на створення літака-заправника нового покоління.
Ініціатором прискореного розгляду скарги US Aerospace і українського авіабудівного підприємства "Антонов" стали самі ВПС.
За американським законодавством, зажадати прискореного розгляду скарг мають право обидві сторони, справу яких розглядає GAO.
Упродовж розгляду справи тендер, на вимогу GAO, може бути припинений до винесення ухвали. Чи буде це зроблено, поки невідомо.
За словами першого помічника генерального юрисконсульта GAO з питань військових закупівель Ральфа Уайта, скарга US Aerospace/"Антонова" вкрай зрозуміла, і рішення за нею може бути ухвалене швидко.
Як відомо, US Aerospace подала скаргу на ВПС США 2 серпня 2010 року.
Згідно із заявою компанії, керівництво KC-X, відповідальної за проведення тендеру, проігнорувало заявку консорціуму.
За даними US Aerospace, кур`єр із заявкою прибув до штаб-квартири KC-X о 13:30 9 липня 2010 року, рівно за півгодини до закінчення прийому документів.
Проте службовці бази ВПС Райта-Паттерсона, де розташована штаб-квартира KC-X, відмовилися його впустити, відтак кур`єр зміг віддати документи тільки о 14:05.
За оцінкою Пентагону і ВПС США жодні причини запізнення кур`єра не є поважними, оскільки у компаній, які хотіли взяти участь у тендері, було достатньо часу, щоб подати всі необхідні документи заздалегідь.
Про те, що "Антонов" має намір взяти участь в американському тендері, стало відомо 2 липня 2010 року.
Консорціум US Aerospace і "Антонова" планував подати на конкурс одразу три літаки-заправники, створені на базі Ан-124-100 "Руслан", Ан-122 і Ан-112, проте зрештою подав ВПС документацію тільки щодо останнього літака.
Ан-112 конструктивно заснований на Ан-70 і здатний перекачувати понад 6 тис. літрів палива за хвилину.
Витрати на створення паливозаправників "Антонова" у разі перемоги компанії в тендері склали б близько 29,5 млрд. доларів - набагато менше, ніж у конкурентів.
Тендер ВПС США на створення літака-заправника стартував восени 2009 року, а вимоги до літаків Пентагон оприлюднив у лютому 2010 року.
З переможцем тендеру буде укладений контракт на 179 авіатанкерів. Сума угоди за різними оцінками становитиме від 35 до 50 млрд доларів.