Продовольство в світі вже подорожчало на 10%
Світові ціни на сухе молоко, какао, каву і пшеницю за останні кілька місяців виросли більш ніж на 10%.
Це змушує нервувати виробників продуктів харчування, пише видання "Ведомости".
Видання пише, що світові гіганти, такі як: Nestle, Danone, Unilever і Kraft Foods стали більш обережними в прогнозах на найближчі два квартали і заговорили про підвищення цін на свою продукцію.
Через пожежі в Росії підскочили ціни на пшеницю та інші зернові. У липні через спекулятивну активность ціни на какао злетіли до 33-річного максимуму.
Через поганий врожай в Індії значно зросли ціни на чай.
У 2009 році котирування продовольчих компаній зростали завдяки низьким цінам на сировину, відзначає аналітик Royal Bank of Scotland Джуліан Хардвік, але в другому півріччі 2010 році це зміниться.
Щоб зберегти продажі під час рецесії, Unilever знизила ціни, але до кінця 2010 року вона почне їх підвищувати.
Зі зростанням цін виробники їжі, як правило, борються, скорочуючи витрати і перекладаючи витрати на рітейлерів та споживачів.
"У цілому я не бачу, щоб маржа у великих компаній значно знизилася, - говорить аналітик Evolution Securities Уоррен Акерман, - вони це витримають".
Видання пише ,що J. M. Smucker, що володіє брендами Folgers, Dunkin'Donuts і Millstone, оголосила про 9% підвищення цін на продукти, що містять каву.
В свою чергу, Danone, що виробляє йогурти Actimel та Activia, ще в липні повідомила, що закупівельні ціни на молоко будуть вище, ніж очікувалося на початку 2010 року.
Компанія вже підвищила ціни на деяких ринках, у тому числі на ринках Мексики і Польщі.
Виробник чаю Lipton - Unilever - очікує 2% зростання цін на сировину і вже попередив про це роздрібні мережі.