Українська правда

Ан-148 літатиме без двигунів "Мотор Січі"

30 липня 2010, 09:52

Росія перейшла до конкретних дій по заміні на літаках Ан-148 двигунів Д-436-148 запорізької "Мотор Січ" на SaM146 виробництва російського "Сатурна" і французької Snecma.

Стало відомо, що авіакомпанія "Росія" вирішила передати літак Ан-148 Воронезькому авіазаводу (ВАЛТ) для вивчення можливості використання російсько-французького двигуна SaM146 на літаку Ан-148, пише видання "Комерсант-Україна".

Згідно з даними видання, до 25 вересня буде проводитися порівняння характеристик російсько-французького і українського двигунів.

У "Ільюшин Фінанс Ко" уточнили, що літак прибуде на ВАЛТ сьогодні.

У прес-службі ДП "Антонов" розповіли, що знають про плани "Ільюшин Фінанс Ко".

Прес-секретар підприємства Оксана Трофимчук заявила, що встановлення нового двигуна вимагає згоди розробника. Від більш докладних коментарів вона відмовилася.

Президент "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв вважає такий поворот подій тиском на підприємство.

"Росія хоче, щоб ми знизили вартість двигуна, але цього не станеться, тому як у нас сертифікована продукція і є попит", - сказав він.

За словами пана Богуслаєва, ВАЛТ не може призвести розробки без схвалення "Антонова". До того ж у Росії SaM146 повинен пройти сертифікацію.

Представник російської Об'єднаної двигунобудівних корпорації (ОДК) відзначає, що тестування може проводитися і без згоди заводу "Антонова".

Однак, за словами директора Центру політичного і економічного аналізу Олександра Кави, установка SaM146 вимагає сертифікації, а для цього необхідна згода розробника.

"Втім, якщо Росія захоче отримати згоду, а "Антонов" відмовить, то вони знайдуть важелі в уряді і швидко домовляться", - вважає партнер юрфірми "Ільяшов і партнери" Роман Марченко.

Олександр Кава додає, що у випадку якщо сторони домовляться про випробування нового двигуна, буде необхідно створити новий пілон (опора, на яку кріпиться двигун), що вимагає великих коштів і може зайняти рік-півтора.

"Для будь-яких сертифікацій і нових розробок потрібні кошти, а у "Антонова" їх немає.

Якщо ВАЛТ готовий профінансувати, українське підприємство не буде проти", - говорить Роман Марченко.

авіапром