"Богдану" не вистачає коштів на Росію
Корпорація "Богдан" і чеська компанія Cegelec будуть спільно виробляти 12-метрові тролейбуси в м. Острава для постачання їх до країн ЄС.
Директор центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава вважає, що європейський ринок електротранспорту для української компанії більш перспективний, ніж російський.
У рамках співпраці корпорація "Богдан" буде поставляти до Чехії кузова, а Cegelec буде встановлювати системи управління, здійснювати зборку, і сертифікуватиме їх як тролейбуси європейського виробництва.
При цьому його ціна буде суттєво нижчою за європейські аналоги .
У свою чергу, відзначає Кава, співпраця з Cegelec не вимагає значних інвестицій. До того ж для збору тролейбусів буде використовуватися обладнання чеської компанії.
За його словами, в Європі немає компаній, які займаються повним циклом виробництва тролейбусів. "Зазвичай, існують проекти між компаніями, які поставляють кузова і шасі, і виробниками електрообладнання", - пояснив Кава.
До того ж, у "Богдан Моторс", наприклад, немає шансів вийти на російський ринок тролейбусів, вважає експерт.
"У Росії дуже багато своїх виробників. У них близько п'яти нових виробників, які забезпечують ринок. Крім того, у наших північних сусідів працює державна програма підтримки електротранспорту, яка забезпечує 70% фінансування покупок продукції", - наголосив він.
Як відомо, на останніх зборах акціонерів компанії її представники відзначили, що плани з будівництва нового заводу в Росії, оголошені ще 2005 року, відкладаються на невизначений термін.
Нагадуємо, що на заводі повинна була проводитися збірка легкових авто та автобусів.
"У Росії проект повинні були почати з "нуля" і це інвестиції, які передбачали сотні мільйонів доларів. А в компанії можливості вже інші у порівнянні з передкризовим періодом", - підкреслює Кава.
Так, за його словами, у завод в Черкасах, який був запущений 2008 року, корпорація інвестувала близько 300 мільйонів доларів.