В Агентстві з ОПК не хочуть віддавати "Руслан" американцям
В агентстві з питань оборонно-промислового комплексу жорстко відреагували на оприлюднені у Вашингтоні віце-прем'єром РФ Сергієм Івановим плани зі створення російсько-американського СП з виробництва модернізованого важкого транспортного літака Ан-124 і можливу передачу США технологій виробництва літака.
Про це заявив глава агентства Костянтин Кучер агентству "Інтерфакс-Україна", коментуючи заяву російського віце-прем'єра.
"Технології (виробництва Ан-124) перебувають в Україні. А в нас позиція така: ніяких технологій не передавати", - сказав він.
При цьому співрозмовник агентства залишив без відповіді питання про те, чи консультувалася російська сторона щодо цього питання з Україною, враховуючи, що літак розроблений Авіаційним науково-технічним комплексом (АНТК) ім.Антонова, а співпраця за програмою відновлення виробництва модернізованої версії транспортника відпрацьовується Україною та РФ протягом багатьох років.
У російській "Об'єднаній авіабудівній корпорації" (ОАК) агентству підтвердили актуальність колишніх домовленостей з Україною про співпрацю за програмою.
"Це буде наш проект спільний, хоча ініціативу проявили ми, але це в будь-якому разі буде з участю України", - сказав голова ОАК Олексій Федоров, уточнивши, що в програмі передбачена участь традиційних українських партнерів РФ із кооперації в авіапромі.
"Не тільки "Антонов", але і в тому числі й українські заводи, які беруть участь у кооперації (стануть учасниками проекту)", - сказав він.
Як повідомлялося, за підсумками переговорів у Вашингтоні на зустрічі з російською пресою в посольстві РФ в США 17 травня Іванов, зокрема, повідомив: "це буде літак в новому вигляді, в новому вигляді і в новій ринковій оболонці. Ідеться про можливість його спільного виробництва і створення спільного підприємства, але потім і розділення прав".
За словами російського віце-прем'єра, "американці вивчають наші пропозиції, в тому числі вивчає і Пентагон".
"Літак по суті цивільний, транспортний, і я не бачу проблеми у передачі технологій", - сказав тоді Іванов.
Ан-124-100 "Руслан" - найбільший в світі серійний важкий транспортний літак вантажопідйомністю 130 тонн.
Розроблений в АНТК ім.Антонова в кінці 70-х років. Перший політ був здійснений в 1982 році. У процесі виробництва повітряного судна було задіяно понад 500 підприємств колишнього СРСР.
Серійно випускався на ЗАТ "Авіастар-СП" (Ульянівськ, РФ) і КиДАЗ "Авіант" (Київ, Україна, зараз серійний завод "Антонов").
У зв'язку із труднощами перехідної економіки після розпаду СРСР серійне виробництво літака було практично згорнуто. Всього було випущено 56 літаків, велика їх частина нині перебуває в комерційній експлуатації.
З 2003 року АНТК ім.Антонова, ВАТ "Мотор Січ" (Запоріжжя) і російська група компаній "Волга-Днепр" відпрацьовують поетапну програму відновлення виробництва, розробки і виробництва модернізованої версії літака для світового ринку.
У 2009 році АНТК ім.Антонова підписав з ОАК і "Волга-Днепр" техвимоги для розробки модернізованих "Русланів" Ан-124-100М-150 вантажопідйомністю 150 тонн. Літак буде оснащений розробленим в Україні двигуном Д-18Т 4-ї серії.
Відновлення серійного виробництва модернізованого "Руслана" у широкій російсько-української кооперації, згідно з озвученою раніше інформацією, заплановане на 2012 рік.
За деякими даними, до модернізованого "Руслана" всі ці роки виявляє інтерес американська Boeing, яка потребує літаків класу Ан-124-100 зі збільшеним фюзеляжем.