Українська правда

Мінтранс хоче скасувати податок на імпорт літаків

27 квітня 2010, 09:26

Міністр транспорту та зв'язку Костянтин Єфименко доручив Державіаадміністрації розробити методи стимулювання оновлення застарілого флоту українських авіакомпаній.

Про це повідомив прес-секретар Мінтрансу Ельдар Селімов, пише видання  "Комерсант-Україна".

Він повідомив, що міністр зустрівся з керівниками найбільших українських авіакомпаній - "Аеросвіт", "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), "Дніпроавіа", "Донбасаеро", Windrose, "Авіалінії Антонова" і "Візз Ейр Україна".

За даними міністерства, середній вік більшості літаків українських авіакомпаній становить більше десяти років, і якщо парк не оновлювати, це може призвести до проблем з безпекою польотів.

Тому міністр доручив Державіаадміністрації спільно з авіакомпаніями відпрацювати механізми держпідтримки і економічного стимулювання купівлі нових літаків.

В міністерстві мають намір ініціювати введення нульової ставки оподаткування імпорту нових літаків і запчастин до них.

Закупівля старих літаків - один зі способів зниження витрат авіакомпаній, відзначив директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава.

"Лізинговий платіж за новий літак і за судно, вироблене 15 років тому, відрізняються вдвічі", - пояснив він.

У 2009 році середній вік літаків авіакомпанії "Аеросвіт" становив 17 років, МАУ - 15 років, "Дніпроавіа" - 12,5 років, тоді як у російського "Аерофлоту" - всього 4 роки.

Представники авіакомпаній запевняють, що використання застарілих літаків не позначається на безпеці польотів.

"У західних літаках, експлуатованих МАУ, немає такого поняття, як ресурс зносу, який існував для радянської техніки. Відповідно, всі вузли літака, крім фюзеляжу, замінювані", - говорить прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.

У той же час глава аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв відзначає, що експлуатація нових літаків вигідніша з економічної точки зору.

На думку пана Пантелєєва, одним з головних стимулів для купівлі компаніями нових літаків могла б стати скасування митних зборів.

Помічник гендиректора "Аеросвіту" по зв'язках із громадськістю Сергій Куций говорить, що на Заході імпорт літаків для міжнародних перевезень, як правило, повністю звільняється від ПДВ, незалежно від того, за якою схемою поставляється повітряне судно.

"В Україні ж ПДВ не стягується тільки в разі операційного лізингу, коли право власності на літак не переходить до авіакомпанії", - сказав фахівець..

Це, за його словами, штучно обмежує можливості українських авіакомпаній купувати повітряні судна для оновлення парків, оскільки достатньо висока вартість нового літака збільшується ще на 20%.

Як повідомлялося, 20 березня 2010 року Україна Росія домовилися створити керуючу компанію в рамках інтеграції авіапромів. Українська влада пояснювала цей крок потребою розвивати рідний авіапром.

імпорт податки авіапром