Говорити про інтеграцію української і російської авіапромисловості рано – експерт
Для можливої інтеграції української і російської авіапромисловості необхідно завершити процес корпоратизації та акціонування АНТК ім. Антонова, а також визначитися, як зберегти вплив на подальший розвиток галузі.
Про це пише експерт Центру дослідження армії, конверсії і роззброєння Сергій Згурець у статті для тижневика "Дзеркало тижня".
"Такої структури як ВАТ "Антонов" просто немає. Є державне підприємство - без жодних пакетів акцій", - пише експерт.
"Зате є Стратегія розвитку авіапрому України, прийнята ще 2008 року, яка справді робить ставку на використання ринкових механізмів для реформування та розвитку галузі. Зокрема шляхом приватизації підприємств галузі із залученням іноземних інвестицій з урахуванням особливостей високотехнологічної галузі при збереженні впливу держави на ухвалення стратегічних рішень", - нагадує він.
При цьому можлива приватизація галузі, за словами експерта, є достатньо віддаленою перспективою.
"Відповідно до документа, приватизацію галузі планувалося провести у 2011-2015 роках, після завершення до 2010 року акціонування підприємств і створення на корпоративній основі господарських об'єднань підприємств літакобудування. Ці терміни, правда, зірвані. Але іншого шляху для українського авіапрому просто нема", - упевнений Згурець.
Акціонування держхолдингу "Антонов" і створення акціонерного товариства для подальшого обміну акціями з російським ВАТ "Об'єднана авіабудівна корпорація" було заявлене ще 2009 року, нагадав Згурець.
"Якщо на словах процес уже пішов, то до остаточного результату ще дуже далеко. Хоча б тому, що, крім завершення юридичного процесу корпоратизації та акціонування, державі не менш важливо визначитися, як зберегти вплив на подальший розвиток галузі і просування бренду "Антонов" на нові ринки", - упевнений Згурець.
"Не менш важлива ясність і з ринковою вартістю матеріальних та нематеріальних активів високотехнологічного національного надбання. У докризовий час інформовані учасники процесу згадували чи не про 8-10 млрд. євро", - додав експерт.
Як повідомлялося, у п'ятницю екс-прем'єр Юлія Тимошенко, посилаючись на слова мера Запоріжжя, повідомила, що "під час харківських переговорів був підписаний ще документ про створення спільного підприємства в авіаційні промисловості".
"Укладається угода, де ми нашу інтелектуальну власність передаємо у якесь невідоме спільне підприємство, де 51% буде належати не Україні, і де керівником наглядової ради, як в угоді передбачено, буде людина з іншої держави", - наголосила вона.