Біржа з торгівлі зерновими ф'ючерсами врятує врожаї від втрати
Цього тижня представники українських аграрних і фінансових компаній проведуть переговори з однією з найбільших бірж у світі - NYSE Euronext.
Очікується, що мова піде про відкриття в Україні біржі з торгівлі зерновими ф'ючерсами.
На думку аналітика інвесткомпанії Foyil Securities Євгенії Афоніної, ця ініціатива є революційною для України, оскільки в країні може з'явитися перша товарна біржа, робота якої буде відповідати прийнятій на світових ринках практиці.
"Ця ідея витає в інформаційному просторі досить давно", - сказала вона.
Водночас, експерт зазначила, що навряд чи сторони вкладуться в намічений до кінця 2010 року термін.
"Якщо Нью-Йоркська товарна біржа все-таки вирішить створити в Україні майданчик з торгівлі зерновими ф'ючерсами, то для його запуску потрібно чимало часу. Врегулювання технічних питань на місцях і труднощі з точки зору законодавства може відстрочити реалізацію плану", - прокоментувала вона.
На думку експерта, організація ф'ючерсної зернової біржі в Україні пов'язана не тільки з труднощами, пов'язаними з адаптацією профільного законодавства, і відчутними фінансовими витратами з досить невизначеним терміном окупності, а й з низкою технічних питань.
Так, наприклад, донині не вирішене питання з потужностями зі зберігання зерна.
"Зерносховища, які перейшли у спадок від радянської України, зараз знаходяться в жалюгідному стані. Плюс до того, їх ще й не вистачає", - зазначила Афоніна.
За її словами, такі великі зернові трейдери, як Kernel і Toepfer, протягом декількох років активно будують елеватори, але вони все одно не можуть забезпечити достатньої кількості сховищ.
"Таким чином, Україна стикається з погіршенням якості зерна і терпить значні втрати врожаю кожен рік через відсутність необхідних потужностей для зберігання, що негативно відбивається на товаровиробників і економіці країни", - наголосила Афоніна.
Водночас, за її словами, зернові культури вирощують у багатьох областях України, що, у свою чергу, вимагає розвиненої логістичної інфраструктури.
"Питання логістики товару вимагає істотних доробок. Щороку вітчизняні фермери, як правило, здають зерно на одні і ті ж елеватори і, швидше за все, не мають достатніх транспортних потужностей для доставки товару з одного кінця країни в інший", - наголосила експерт.
Існування ж товарної ф'ючерсної біржі, за її словами, передбачає торгівлю і постачання зерна в будь-яку точку країни.