Opel приречений на банкрутство?
Жодна з пропозицій потенційних покупців Opel не передбачає ніяких перспектив для збереження компанії як самостійного автовиробника.
Про це йдеться у звіті американського інвестиційного банку Lazard, який винайняла німецька влада у якості консультанта по угоді, пише газета "Ведомости".
Найращу пропозицію, на думку експертів Lazard, зробила китайська автокомпанія Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC): вона пропонувала за 51% акцій Opel найбільшу суму - 660 млн. євро, і при цьому просила найменшу держдопомогу з боку Німеччини - лише 3,3 млрд. євро.
Однак 23 липня General Motors (GM) вирішила виключити BAIC з числа претендентів. Таким чином, потенційних покупців залишилися двоє.
Консорціум канадської Magna і Ощадбанку пропонує купити 55% акцій лише за 100 млн. євро і ще 400 млн. євро видати в якості позики, конвертованоъ в акції. При цьому консорціум просить найбільший обсяг держдопомоги - 4,5 млрд. євро.
Його конкурент - бельгійський інвестфонд RHJ пропонує за 50,1% акцій 275 млн. євро і просить 3,8 млрд. євро держдопомоги.
За словами голови правління BAIC Цзю Хеі, причини виключення китайської компанії - неузгодженість по ключових питаннях використання інтелектуальної власності Opel,
"GM була стурбована тим, що якщо вони нададуть нам права на інтелектуальну власність, це вплине на їх позиції в Китаї і зіпсує стосунки з існуючими партнерами", - сказав він.